Ametid alustasid kampaaniat „Kasutatud auto osta targalt!“

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Eno-Gerrit Link
Copy
Artikli foto
Foto: URMAS LUIK/PRNPM/EMF

Tarbijakaitseamet, maanteeamet ning maksu- ja tolliamet alustasid teavituskampaaniat „Kasutatud auto osta targalt!“, mille eesmärk on anda autoostjatele praktilist nõu kasutatud autode ostmisel.

Tarbijakaitseameti peadirektori Andres Sooniste sõnutsi näitavad nii tarbijakaitseametisse laekuvad kaebused kui kolme ameti kontrollialane koostöö, et kasutatud autode valdkonnas on tarbijate teadlikkus madal ning tarbijate eksitamine auto andmete ja tegeliku müüja osas paraku üsna levinud.

„30. novembrini kestva kampaania eesmärk on anda inimestele head nõu, kuidas kontrollida enne auto ostu auto ajalugu, tehnilist korrasolekut ja auto tegelikku läbisõitu, aga samuti seda, kes on auto tegelik müüja. Soovime juhtida tarbijate tähelepanu võimalikele probleemidele ja suurendada nii ostjate kui ettevõtjate teadlikkust oma õigustest ja kohustustest,“ selgitas Sooniste.

Maanteeameti peadirektor Aivo Adamson lisas, et auto tehniline seisukord mõjutab otseselt liiklusohutust. „Avarii teinud sõiduki soetamises pole iseenesest midagi halba, aga ostja peab olema sellest teadlik. Maanteeamet teeb kõik selleks, et vähemalt Eesti registris olnud sõidukite tehnilisi andmeid ja ajalugu saaks ühtsest allikast kontrollida.“

„„Puhas Leedu käsitöö“ võib küll olla kaunis, kuid autos istujale on sellest vähe abi, kui näiteks turvapadjad õnnetuse korral ei avane,“ ütles Adamson.

Maksu- ja tolliameti peadirektor Marek Helm toonitas, et paralleelselt teavitusega jätkavad ametid  ühist kontrollitegevustki.

„Konkreetselt meie ameti huviorbiidis on jätkuvalt käibe varjamine ja varifirmade kasutamine maksupettuste eesmärgil, peale selle fiktiivsed komisjonimüügid, soetusdokumentide võltsimine ja ümbrikupalgad. Ettevõtjatel on õigus oodata riigilt seda, et oleks tagatud õiglane konkurents ja maksude mittetasumine ei oleks konkurentsieelis,“ tõdes Helm.

Peale kampaania raadio-, interneti- ja telereklaamide on valminud kasutatud autode teemaline veebileht Ostatargalt.ee, kust saab praktilist infot kasutatud autode ostmise kohta ja vaadata juhendavaid Youtube’i klippe.

Esmaspäeval, 4. novembril on kampaania käigus avalik ümarlaud, kus kolme ameti peadirektorid ja kasutatud autode turul tegutsevate ettevõtete esindajad räägivad praegusest turuolukorrast, seadustest tulenevate nõuete täitmisest/mittetäitmisest ja võimalikest lahendustest olukorra parandamiseks.

Tagasi üles