Kirjakandjad on hädas märgistamata postkastidega

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Eno-Gerrit Link
Copy
Mittekorrektne postkast.
Mittekorrektne postkast. Foto: Eesti Post

Uusi postkaste on viimase aasta jooksul paigaldatud rohkelt, kuid sageli unustatakse neile aadress märkimata.


Eesti Posti postiteenuste divisjoni juht Jaan Vainult selgitas, et ettevõte on korduvalt juhtinud tähelepanu sellele, kui oluline on korrektne postkast postisaadetiste kättesaamisel.

„Pidev teavitamine postkastide halvast seisukorrast on hakanud mõju avaldama ning enamik on juba korrektselt märgistatud. Kuid ikkagi on meil maapiirkondades väga palju selliseid postkaste, millel puudub omaniku  aadress,” kommenteeris Vainult olukorda.

“Sellisel juhul on pea võimatu kirja või teadet postkasti toimetada. Probleemid tulevad esile, kui saaja pöördub meie poole, sest oodatud saadetis ei ole kohale jõudnud. Maapiirkondades on probleemiks talu nime puudumine postkastil,” märkis Vainult.

Üle eesti on kirjakandjate teenindada ligemale 551 000 eraisiku postkasti, neist 148 000 kuulub eramaja omanikele, millest hinnanguliselt kolmandik vajab postiettevõtte arvamuse järgi väljavahetamist.

Postkastile ja selle paigutamisele esitatavad nõuded on määratletud postiseaduses. Postkastile tuleb kindlasti märkida korteri või maja number, talu puhul selle nimi ning juriidilise isiku postkastile lisaks juriidilise isiku nimi.

Teiselt poolt on niisama oluline, et postkastil olevad korrektsed andmed kajastuksid saadetisele märgitud saaja aadressis.

Tagasi üles