Milleks mulle loodusteaduslikud teadmised

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Pärnu täiskasvanute gümnaasium.
Pärnu täiskasvanute gümnaasium. Foto: Erakogu

Pärnu täiskasvanute gümnaasiumi eestvedamisel toimus 14. novembril praktiliste ja uurimistööde seminar ning 15. novembril hariduskonverents „Milleks mulle loodusteaduslikud teadmised“.

Esimene päev oli mõeldud täiskasvanute gümnaasiumide õpilastele ja õpetajatele, et jagada kogemusi ja õppida üksteiselt. Seminari käigus toimus kaks õpituba: „Esinemiskunst“ õpilastele ja „Kuidas kirjutada uurimistööd?“ õpetajatele. Esinemiskunsti õpetas Mari-Liis Pärn, oma kogemusi praktiliste ja uurimistööde juhendamisel jagasid Pärnu täiskasvanute gümnaasiumi õpetajad Signe Traumann, Katrin Kobolt ja Elle Seiman. Ella Šved Tallinna täiskasvanute gümnaasiumist rääkis tööpraktikast, mida saab samuti praktilise tööna esitada.

Päeva teises pooles esitlesid õpilased oma valmimisjärgus või juba kaitstud praktilisi ja uurimistöid. Oma töid esitlesid Pärnu täiskasvanute gümnaasiumi õpilased ja vilistlane ning üks õpilane Rapla täiskasvanute gümnaasiumist.

Tagasiside intensiivsele päevale oli positiivne. Oluline sõnum oli, et täiskasvanute gümnaasiumide õpilased, kes õpivad töö ja pere kõrvalt, saavad kasutada oma tööalaseid teadmisi ja kogemusi ning hobisid praktiliste ja uurimistööde koostamiseks. Nii mõnigi õpilane sai juurde kindlust ja eneseusku ning teadmise, et kõik on väga põnev.

Teisel päeval toimunud hariduskonverentsile olid oodatud kõigi Pärnumaa haridusasutuste esindajad. Päeva avasõnad ütles Pärnu linnapea Toomas Kivimägi. Järgnesid ettekanded Georg ja Martin Aherilt, Kaja Kübaralt ja Merike Rehepapilt.

Isa Georg ja poeg Martin Aher arutlesid teemal „Milleks mulle loodusteaduslikud teadmised?“. Ettekandest jäi kõlama mõte, et õppida on vaja selleks, et aru saada, mitte õppida õppimise pärast. Et saaksime iseennast usaldada, peame iseseisvalt mõtlema.

Bioloog ja loodusehoidja Kaja Kübar rääkis loodushariduse vajalikkusest eri eluvaldkondades. Ettekandja näited olid elust enesest ning sõnumiks käitumine looduses ja loodusega. Kaja Kübara ettekanne pani kõiki mõtlema selle üle, kui olulised on pisiasjad.

Tootedisainer Merike Rehepapp kõneles, kui tihedalt on kogu elu loodusteadustega seotud, et disain ei ole ainult lilled ja liblikad, vaid disainer peab vägagi loodusteadustega kursis olema.

Loodusteadused ei ole midagi kauget ja arusaamatut, puutume nendega kokku iga päev – need on osa meie elust, nagu meie oleme osa loodusest. Meie, õpetajate ülesanne on õpilastes loodusteaduste vastu huvi äratada ja selgitada, et loodusteadused ei ole ainult tasakaalustatud reaktsioonivõrrandid  ja evolutsiooniteooria, vaid midagi palju igapäevasemat.

Tagasi üles