Arhitektid ja linnaplaneerijad vaidlesid üksteist lõhki

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Pärnu raudteejaamahoone ehitamine arhitektuurselt pilkupüüdvaks hooneks ei kao päevakorrast, olgu Rail Balticuga või ilma.
Pärnu raudteejaamahoone ehitamine arhitektuurselt pilkupüüdvaks hooneks ei kao päevakorrast, olgu Rail Balticuga või ilma. Foto: Urmas Luik

Pärnu raekoja saalis toimus Papiniidu raudteejaama detailplaneeringu esimene avalik arutelu, mille käigus püüti selgitada, miks tuleks uue raudteehoone ehitamiseks ellu kutsuda rahvusvaheline arhitektuurikonkurss.

Linnavalitsus käsitles laupäevast mõttevahetust Pärnu uue Papiniitu rajatava raudteejaama detailplaneeringu eskiislahenduse esimese avaliku aruteluna, mida nõuab planeeringute menetluskäik. Seevastu üritusele õla alla pannud Eesti arhitektide liit ja uue kunsti muuseum tõstsid üles raudtee teema intrigeerivama poole, kutsudes avalikkust mõtteid vahetama, kas Pärnusse tuleb teivasjaam või silmapaistev arhitektuuriteos Rail Balticul.

Papiniitu rajatava Pärnu raudteepeatuse sõitjate jaamahoone detailplaneeringu arutelu juhtis linnaarhitekt Karri Tiigisoon, eskiislahendust esitles selle loojafirma Hendrikson & Ko osakonnajuhataja Jaanus Aavik.

Märksõnad

Tagasi üles