Vanalinna koolis seoti keeled sõlmest lahti

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Vanalinna kooli õpilasi tervitas keelenädalal kuninganna Elizabeth II.
Vanalinna kooli õpilasi tervitas keelenädalal kuninganna Elizabeth II. Foto: Marje Vaan

Viimastel aastatel on meie koolides ikka enam ja enam hakatud korraldama ainenädalaid. Õpilastele on sellised ettevõtmised tore vaheldus ja õpetajatelegi mõjuvad need värskendavalt.

Võõrkeeleoskus on üks praktilisi oskusi, mille õpilane koolist kaasa saab. Kõige lihtsam on seda oskust lihvida keelekeskkonnas, aga 500 lapse Inglismaale lennutamine läheks liiga kulukaks. Seepärast otsustasimegi tuua tüki keelekeskkonda hoopis Eestisse, Pärnusse, Nikolai tänavale.

Juba hommikul tervitasid lapsi uksel kuninganna Elizabeth II (kahjuks küll mitte päris) ja Sotši olümpiamängude maskott jääkaru. Ja ikka inglise ja vene keeles. Väiksemad olid algul küll pisut ehmunud, aga õppisid kiiresti.

Ainetundides õpetasid õpetajad oma ainet jõudu ja oskusi mööda võõrkeeles. Vahetundide ajal toimusid aulas lustakad tegevused kas inglise või vene keeles: lauldi karaoket, tantsiti ingliskeelsete laulude saatel, vaadati lõbusaid videoid. Peale selle said kõik õpilased vastata päevaküsimusele või tõlkida päevalauset. Viimane tegevus osutus üle ootuste haaravaks – noorim vastaja oli 1. klassi õpilane ja pikka aega hoidis liidripositsiooni 2.a klass.

Muidugi jätkus tavapärasest erinevat tegevust võõrkeeletundidesse. Inglise keeles korraldati veebiolümpiaad, 4.–6. klassid seiklesid koolimajas ülesandeid täites ja tülitasid koolitöötajaid neile ingliskeelseid küsimusi esitades, 3. klassid joonistasid lõbusaid plakateid ja 7.–8. klassidel käis külas Brasiilia noormees Brayan Romano Faraniga, kes lapsi oma südamliku ja sooja olekuga võlus. Vene keeles selgitati välja parimad ainetundjad ja helindati multifilme. Sõbrapäeval õpilastele kommide lunastamiseks antud ülesandedki olid võõrkeelsed.

Organiseerijate jaoks oli nädal pingeline, kuid lapsed olid väga aktiivsed ja tublid ning reedeks oli korraldajail tunne, et ka järgmine nädal võiks jätkuda samas vaimus.

Võõrkeeleõpetajad tänavad südamest ülitoredaid õpilasi ja abivalmis koostööalteid kolleege!

Märksõnad

Tagasi üles