Koidula kooli Comeniuse projekt viib Itaaliasse

, õppealajuhataja, projekti koordinaator
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Koidula kooli õpilased uurivad Comeniuse projekti raames võõrliike. Pildil on õpilased meremuuseumis praktikumis.
Koidula kooli õpilased uurivad Comeniuse projekti raames võõrliike. Pildil on õpilased meremuuseumis praktikumis. Foto: Kerli Pruudel

Pärnu Koidula gümnaasiumi Comeniuse projekt „Võõrliigid – looduse mitmekesistumine või vaesestumine“ viib õpilased ja õpetajad seekord Itaaliasse Gravinasse.

Meie õpilastel ja õpetajatel on 23.–27. veebruarini võimalus osaleda huvitavas programmis: toimuvad ekskursioonid Gravina ja Bari linnas, külastatakse kohalikku rahvusparki, saab teoks õpetajate ümarlaud.

Õpetajate ümarlaual teevad ettekande Koidula kooli õpetajad Tiina Hendrikson ja Kaja Tammetalu, kes räägivad projekti tulevikuvisioonist. Projekti oluline eesmärk on teadvustada ja tutvustada võõrliikide teema olulisust Euroopas ning käsitleda võõrliikide levikuga seotud probleeme.

Õpilased ja õpetajad võivad osaleda teemakohasel konverentsil, kus Koidula kooli 12.c klassi õpilased Romet Sutt ja Anita Juckum esinevad ettekandega „Invasiivsed võõrliigid – tõsine oht looduslikule mitmekesisusele“, milles tutvustavad edasisi ülesandeid ja projekti lõppeesmärki. Ettekandes annavad õpilased ülevaate veel senistest projekti raames toimunud tegevustest: teevad kokkuvõte Pärnu Koidula gümnaasiumis oktoobri lõpus toimunud Eesti projektikohtumisest, kus osalesid projektipartnerid Poolast, Hispaaniast, Türgist ja Itaaliast.

Õpetaja Gerli Luksi õpilased Hannaliisa Jöffert ja Melita Pedaja on vahepealsel perioodil tutvustanud projekti teemat Koidula kooli põhikooliõpilastele. Nimelt valmis õpilastel loovtöö pealkirjaga „Võõrliigid“, mis edukalt teiste õpilaste ees kaitsti. Nii said ka Koidula põhikooliõpilased teada, mis on invasiivne võõrliik ja kuidas ta levib.

Itaalia projektikohtumise ajaks peab iga riik välja valima viis invasiivset võõrliiki, mida hakatakse uurima ja tutvustatakse teistele projektipartneritele. Koidula koolist teevad ettekande „Invasiivsete võõrliikide levik ja mõju ökosüsteemidele“ 12.c klassi õpilased Merlin Lehismets ja Karina Jagudina. Õpilaste ettekandeid on juhendanud ja aidanud ette valmistada projekti idee autor, bioloogiaõpetaja Sirje Miglai.

Gravina asub Lõuna-Itaalias Bari provintsis ja on suurte ajalooliste traditsioonidega imeilus linn, kus elanikke on 43 000. Temperatuur ei lange selles piirkonnas kunagi alla nulli, ilm on soe ja mõnus ka talvel.

Koidula gümnaasiumi õpilasi ja õpetajaid võõrustab seekord Giuseppe Tarantino nimeline lütseum, mis oma õppesuundadelt sarnaneb paljuski Pärnu Koidula gümnaasiumiga. Selles koolis saab õppida reaal- ja tehnoloogiasuunal, keelesuunal ja klassikalisel õppesuunal. Kool osales 1990. aastatel Brocca programmis, mille eesmärk oli reformida Itaalia kõrgkoolide süsteemi ja parandada koolide ning kõrgkoolide koostööd. Selle programmiga haakus Giuseppe Tarantino lütseum 1994. aastal ja kujundas vastavalt oma õppesuunad. Koolil on palju traditsioone, võetakse osa projektidest ning õpilastel ja õpetajatel on tihe koostöö kohaliku kogukonnaga.

Pärnu Koidula gümnaasiumi õpetajatest osalevad Itaalia projektikohtumisel Gerli Luks, Tiina Hendrikson, Sirje Miglai ja Tiiu Leibur, õpilastest moodustavad projektimeeskonna 12.c ehk loodusklassi õpilased Romet Sutt, Merilin Lehismets, Karina Jagudina ja Anita Juckum.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles