Remonti läinud Audru sild surub liiklejad sügiseni teisele teele

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Üle Audru jõe viiv, 1910. aastal ehitatud 43 meetri pikkune Audru sild on tänasest sügiseni remondiks suletud, mahuka töö projekti uurib töötandril Lääne regionaalse maanteeameti planeeringute osakonna juhataja Ervin Hein.
Üle Audru jõe viiv, 1910. aastal ehitatud 43 meetri pikkune Audru sild on tänasest sügiseni remondiks suletud, mahuka töö projekti uurib töötandril Lääne regionaalse maanteeameti planeeringute osakonna juhataja Ervin Hein. Foto: Ants Liigus

Tänasest sügiseni on remondi tõttu liikluseks suletud 43 meetri pikkune Audru sild, liinibussid pääsevad üle 7. juunini, seejärel hakkavad need sõitma Valgeranna kaudu ja igapäevased bussikasutajad peavad harjuma ajutiste peatustega.


Ligemale 8,3 miljonit krooni maksval objektil on tööde tähtaeg 25. oktoober. Kooliaasta algusest lubab peatöövõtja AS Teede REV-2 silla avada õpilaste tarvis nii, et liinibussid saavad sealt suvevaheaja järel taas üle sõita.

Remondi ajal ehitatakse 1910. aastal baltisakslaste rajatud betoonsild kahesuunaliseks ja selle alevikupoolsesse külge tuleb valgustatud kõnnitee, mis jätkub kergliiklusteena.

Põnev ootus

Üle Audru jõe viiva silla kohta ütleb selle laienduse ja remondi projekteerinud Valeri Volkov, et nii tema kui ülejäänud asjatundjad ootavad põnevusega tööde jõudmist omaaegse hüdroisolatsiooni avamiseni.

"Meid huvitab, millega on see täidetud, sest vuugid on suurima sajugagi kuivad," räägib Volkov ja viitab Liivimaa maakultuuriseltsi vapile silla viimistletud kesksel sambal.

Töö tellija on Lääne regionaalne maanteeamet, mille planeeringute osakonna juhataja Ervin Hein räägib, et remondi järel on silla laius seitse meetrit ja kõnnitee laius 1,2 meetrit. Jalakäijate tee läheb Audru-Tõstamaa-Nurmsi suunas 220 meetri pikkuses kuni bussipeatuseni, Pärnu-poolses küljes on selle turvalise raja pikkus 100 meetrit.

Eile õhtuks paigaldasid töömehed liiklust ümber suunavad märgid, tänasest algab vana katte freesimine ning silla Pärnu-küljes ettevalmistused tugiseinaga kergliiklustee muldkeha rajamiseks.

"Raske ehitus," tõdeb Hein ja peab silmas kallakule muldkeha kujundamist, et alustada kergliiklustee rajamist.     

Jalakäijad saavad üle

Jalakäijatele silla remont takistusi ei too, töötandrilt pääsevad nad Heina sõnutsi üle peaaegu alati. Küll tuleb bussi ja autoga sõitjatel harjuda senisest pikema ringiga teel Pärnu ja tagasi.

Valdavalt teenindab Audru suunal sõitvaid busse AS Mulgi Reisid, päevas liigub Tõstamaa, Munalaiu, Kihlepa suunal 15 ja Koonga, Lavassaare, Paadrema, Lihula suunal 39 selle ettevõtte teenindada olevat bussi.

Mulgi Reiside Pärnu regiooni juhataja Margus Maiste ütleb, et kuna silla sulgemisega kaasneb senisest pikem ja ümberpaigutatud peatustega ring, võib osa ootekellaaegu nihkesse minna.

Suurim sillaremondiaegne muutus on see, et kogu Audru-suunaline liiklus hakkab kulgema kas Valgeranna või Pärnu-Lihula maantee Audru viadukti kaudu.

Valgeranna teed pidi saab sõita Audru alevikku, kus lisandub Mõisahoone peatus. Tõstamaa suunal bussiga sõitjaile jääb paika Audru kiriku peatus.

Maanteeäärne Audru peatus hakkab olema praegusest ligi 100 meetrit Audru kooli poole. Kuldlõvi peatus nihkub 700 meetrit linna suunas Valgeranna teele ja bussid peatuvad ka Valgerannas.   

Suvel ei sõida bussid Elu tee, Meremetsa ja Eliise teed pidi, jäävad ära nende äärsed peatused, mis lisati novembris õpilaste ja nende vanemate soovil.

"Parim lahendus on sõita Valgeranna kaudu kui teha ring Audru kooli juurde ja tagasi Lihula maanteele," arvab Maiste. "Audru alevikus alleele jääv sild ei kannata busside ülesõitmist, see on kohane sõiduautodele."

Selline lahendus tähendab Pärnu maavalitsusele kui maakonnaliinide tellijale kokkuhoidu, sest esialgu kavandatud liiklusmuudatusega võrreldes on liiniring viie kilomeetri võrra lühem ja riigitoetus ligi poole miljoni krooni võrra väiksem. Audru silla remondi tõttu ümber korraldatud maaliinibusside sõitmisega kaasneb vajadus saada riigilt ligi 300 000 lisakrooni. Sellekohase taotluse tegi maavalitsuse transpordinõunik Avo Rahu maanteeametile, mis omakorda peab taotluse edastama majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumile.

Bussiga Valgeranda

Audru vallavanem Margus Joonas nendib, et loomulikult toob liikluse ümberkorraldus ja mitu kuud kestev sillaremont ebamugavusi ja rahulolematust, kuid tähtis on tulemus: taasavamise järel kahesuunaline liiklus.

"Boonusena saab sel suvel Pärnust ja mujalt Valgeranda sõita eri liinibussidega," kostab Joonas.

Remondi järel saab sild nii valgustuse kui uued käsipuud, mida kaunistavad Audru valla vapikilbi neljast stiliseeritud tammelehest koosnevad õit meenutavad kujundid nagu metalne äärispits.


Audru silla remont

• Ajalooline 1910. aastal baltisakslaste ehitatud 43 meetri pikkune Audru sild Audru alevikus on remondiks suletud 2. juunist 25. oktoobrini.

• Liinibussid saavad üle silla sõita 6. juunini, 7. juunist 1. septembrini on liiklus sillal ka ühissõidukitele täielikult suletud.

• Ümbersõit toimub kas Valgeranna või Audru viadukti kaudu.

• Audru viadukti juures asuva Viadukti peatuse kaudu katkeb bussiliiklus 1. septembrini.

• Bussiliikluse ümberkorraldamisega lisandub Valgeranna peatus.

• Kuldlõvi peatus tuuakse 700 meetrit linna poole Valgeranna teele.

• Audru alevikus lisandub üks peatus kunagise mõisahoone ees.

• Maanteeäärne Audru peatus hakkab olema senisest peatusest ligi 100 meetrit Audru kooli pool.

• Jäävad ära Elu tee, Meremetsa ja Eliise tee äärsed peatused, bussid ei sõida sel suvel sealtkaudu.

• Tõstamaa bussid pööravad Audru kiriku juurest otse Tõstamaa suunas.

• Audrut läbivate busside marsruut pikeneb silla sulgemise ajaks umbesi 3,5 kilomeetri võrra, kuid Pärnusse jõuavad bussid sõiduplaani järgi.

• Boonusena saab sel suvel Pärnust ja mujaltki sõita Valgeranda eri liinibussidega.

Andmed: Pärnu maavalitsus, Audru vallavalitsus
 

Tagasi üles