/nginx/o/2014/04/14/2958358t1hda62.jpg)
Eelmisel nädalavahetusel suundus Pärnu Raeküla kooli 20-liikmeline delegatsioon Lätti, kus Bergi kunsti- ja muusikakoolis toimus kohtumine Balti riikide koolide projekti „Riia – Euroopa kultuuripealinn 2014“ raames.
Eelmisel nädalavahetusel suundus Pärnu Raeküla kooli 20-liikmeline delegatsioon Lätti, kus Bergi kunsti- ja muusikakoolis toimus kohtumine Balti riikide koolide projekti „Riia – Euroopa kultuuripealinn 2014“ raames.
Kohtumisel osalesid Bergi kooli vastuvõtjad, Riia Eesti kool, Leedu Mastaičiu põhikool ja Raeküla kool. Sõpruskohtumine algas „jäämurdmisest“. Õpilased jagunesid gruppidesse ja tegutsesid loomingulistes töötubades, mis olid seotud Riia linnaga: Riia muusikas, Riia kunstis. Töö toimus viiel alal: joonistamine (Riia kuulsad skulptuurid), viltimine (linna ilusamad sillad), löökriistade ja kitarrimängu rühm ühinesid ansambliga ja üllatasid vahva rahvalaulu esitamisega orkestri saatel.
Järgnesid koolide tutvustused. Selgus, et koolielu ja vaba aja veetmise trendid on koolides üsna ühesugused. Omavahelist suhtlemist suurendasid spordivõistlused, kus õpilased mängisid läbi Riia legende. Päeva lõpetas võrkpalliturniir, mis kujunes väga emotsionaalseks ja milles saavutasime hõbemedali – olime selle üle väga uhked.
Õhtul toimus filmiõhtu ja pärast seda ei tahtnud õpilastevaheline suhtlemine lõppeda. Järgmisel hommikul olid kõik juba omavahel sõpradeks saanud ja töö segagruppides sujus.
Huvitav oli see kohtumine ka õpetajate jaoks, sest alati on tore tutvuda teiste riikide ametikaaslaste ja nende töösüsteemiga ning saada uusi ideid. Eriti avaldas meile muljet õpilasesinduse väga tugev roll koolielus, konkreetne ürituski leidis suurel määral aset tänu selle rühmituse aktiivsusele. Kõikide koolide esindajad leidsid, et see kogemus on hea eeskuju.
Nendele kahele päevale tagasi vaadates on hea tunne, et saime selles projektis osaleda, et meie saatusekaaslaste ja heade naabrite vahel on positiivne läbisaamine, elav huvi üksteise koolielu ja selle arengu vastu ning soov uusi asju koos teha. Juba järgmisel õppeaastal kirjutame uue koostööprojekti.