Saada vihje

Värvikarbi lugu Vanalinna koolis

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Vanalinna kooli lapsed väljendasid koos kümne riigi eakaaslastega kunsti kaudu oma tundeid ja mõtteid.
Vanalinna kooli lapsed väljendasid koos kümne riigi eakaaslastega kunsti kaudu oma tundeid ja mõtteid. Foto: Marje Vaan

Tänapäeval on suur osa noorte omavahelisest suhtlusest kolinud internetti. eTwinning on keskkond, mis seob noortele rahuldust pakkuva tegevuse võõrkeelte õppimise ja infotehnoloogiliste pädevuste arendamisega.

Pärnu Vanalinna põhikool osales kaheaastases projektis ”The Story from the Colors' Box”. Liitusime küll alles 2013. septembris, kuid esmase kogemuse projektitööst said algklassiõpilased siiski.

Projektis osales kümme riiki ja selle eesmärk oli joonistuste ja kunsti kaudu väljendada 7–11aastaste laste tundeid ja mõtteid. Igas kuus tuli lastel joonistada või maalida pilt etteantud teemal. Joonistuste puhul ei lähtunud õpilased objektist ega selle kirjeldamisest või kujutamisest, vaid värvist (roheline, sinine jne) või sümbolist (punkt, joon jne). Õpilased kogesid tavapärasest erinevat lähenemist kunstile ja said oma vaatenurka võrrelda eakaaslaste omadega. Kõigi tööde hulgast valiti välja kolm kuni viis pilti, mis avaldati eTwinningu mestimisruumis slaidikavadena. Valminud teostest on koolis üles pandud näitusi, neid on saadetud konkurssidele, joonistusi võib näha kooli koduleheküljel.

Lapsed said palju teadmisi teiste maade kommete ja kultuuride kohta. Koostöös inglise keele õpetajatega kirjutati oma töödele selgitavaid lauseid, et eakaaslastel teistes Euroopa riikides oleks neid lihtsam mõista. Kunstitunnid, kus kogu klassiga joonistati, arendasid lastes loovust ja õpetasid neid tundma võõraid kultuure. Samal ajal õpiti arutlema selle üle, kuidas niisama vanad lapsed mujal maailmas mõelda võiksid.  

Projekti tegevuste toel arenesid õpilaste jutustamis- ja arutlemisoskus ning vaatlemis- ja interpreteerimisvõime. Lapsed said lisateadmisi inimese- ja loodusõpetusest, avardus nende maailmapilt.

Tagasi üles