Pärnumaa arenduskeskus: ettevõtluspropaganda vähendab majanduskasvu

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Sulev Alajõe.
Sulev Alajõe. Foto: URMAS LUIK/PRNPM/EMF

Pärnumaa ettevõtlus- ja arenduskeskuse juhatuse liikme Sulev Alajõe sõnade kohaselt viib väikeettevõtluse arendamisele suunatud riiklik initsiatiiv selleni, et töötajad lahkuvad sellistest firmadest, mis tagavad enda tegevusega riigile majanduskasvu.

"Selle propaganda tulemusel lähevad töötajad eksportivatest tootmisettevõtetest ära ja hakkavad tegema oma ärisid, mis ei ole väga elujõulised," ütles Alajõe. "Kui meil on valitsuse tasemel järgmiseks perioodiks heaks kiidetud ettevõtluse kasvustrateegia, mis näeb ette teadmistepõhist ekspordile suunatud ettevõtlust, siis tuleks igati aidata kaasa, et need ettevõtted, kes neid eesmärke suudavad realiseerida, saaksid kvalifitseeritud tööjõudu, ja me panustaksime nendesse, mitte iga hinna eest ei kutsuks inimesi üles, et tehke kahe-kolme peale üks algeline ettevõte."

Alajõe hinnangul on neil puhkudel enamasti tegu väikefirmadega, mis pakuvad üsna tavapärast teenust ja millel puuduvad nii kasvu- kui ekspordipotentsiaal. Alajõe väitel väheneb viimaste aastate dünaamikas nende noorte hulk, kes oleksid valmis pärast kõrgkooli lõpetamist firmat asutama.

Tagasi üles