Kui teadlik on õpetaja e-ohutusest?

, tudeng
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: PP

Igal kevadel soovivad lõpetajad oma lõputöö tarvis uurida küll õpilaste, küll õpetajate hoiakuid ja suhtumist, minu magistritöö teemaks sai „Õpetajate teadlikkus e-ohutusest kolme Pärnu kooli näitel“.

Uurimuse eesmärk oli välja selgitada, millised on õpetajate teadmised e-ohutusest ja milliseks hindavad nad oma panust õpilaste e-ohutuse alase teadlikkuse tõstmisel. Uurisin sedagi, kes peaks õpetajate arvates võtma e-ohutuse alase vastutuse. Kuigi valimi väiksuse tõttu ei saa selle uurimuse tulemuste põhjal teha suuri üldistusi ja järeldusi, annab see siiski ülevaate kolme kooli õpetajate e-ohutuse alasest teadlikkusest.

Info- ja kommunikatsioonitehnoloogia (IKT) on üha enam muutumas igapäevaseks nähtuseks. Sellises tehnoloogiarikkas maailmas on kõigil, kaasa arvatud lastel ligipääs eri vahenditele ja keskkondadele. EU Kids Online (2010) uuringu andmete põhjal kasutab 82 protsenti Eesti lastest internetti iga päev. Seda meeles pidades ei tohi unustada, et nii-öelda IT-maailma on kandunud ka päris maailma pahupool – pahatahtlikud inimesed, kurjategijad ja arvutiviiruste kujul olevad arvutihaigused, mis võivad tekitada tavakasutajale hulka probleeme. Sama uuringu põhjal on levinuim interneti kasutamise koht kodu (87%) ning seejärel kool (63%).

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles