Ostjat kaitseb tarbija nõustamiskeskus

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Raja taga tehtud ostuga seotud probleeme aitab lahendada tarbijakaitseameti juurde loodud Euroopa Liidu tarbija nõustamiskeskus, mille peamine ülesanne on lahendada piiriüleseid tarbijakaebusi.
Raja taga tehtud ostuga seotud probleeme aitab lahendada tarbijakaitseameti juurde loodud Euroopa Liidu tarbija nõustamiskeskus, mille peamine ülesanne on lahendada piiriüleseid tarbijakaebusi. Foto: PEETER LANGOVITS/PM/SCANPIX

Seoses kauba ja teenuste vaba liikumisega Euroopa Liidus on Eesti kui ühe liikmesriigi tarbijate ees avatud kogu Euroopa Liidu siseturg. Sellel pakutav lai valik ja kasvavad reisimisvõimalused kutsuvad tarbijaid üha rohkem ülepiirilisi oste sooritama. Järjest avaramaks muutuvad võimalused osta kaupa või teenuseid interneti vahendusel.

Selleks, et tarbijad tunneksid end Euroopa Liidu teistes liikmeriikides oste sooritades niisama kindlalt nagu koduriigis, on loodud spetsiaalsed Euroopa tarbijakaitsekeskused. Eestis kaitseb tarbijate õigusi ülepiiriliste ostude korral tarbijakaitseameti juurde loodud Euroopa Liidu tarbija nõustamiskeskus, mille peamine ülesanne on lahendada piiriüleseid tarbijakaebusi.

Keskuse teenused on tarbijatele tasuta ja keskus kuulub üleeuroopalisse võrgustikku Euro-pean Consumer Centres Network. Võrgustikku kuuluvate keskuste vaheline koostöö ja teabevahetus aitavad kaasa tarbijate paremale kaitsele ning probleemide kiiremale lahendamisele. Võrgustiku tööd koordineerib Euroopa Komisjon, soodustades seeläbi tarbijate siseturu võimaluste aktiivset kasutamist.  

Keskus pakub tarbijatele täisteenindust: informatsiooni tarbija õigustest Euroopa Liidu liikmesriikides, nõustamist, kuidas piiriüleste ostudega seotud probleemide korral käituda, vajadusel konkreetsete kaebuste lahendamist või vahendamist asjaomastele asutustele ükskõik millises Euroopa Liidu liikmesriigis ja palju muud.

Täpsemalt öeldes on tarbijal kehtivate seadusaktide kohaselt õigus nõuda ja saada kaupa või teenust, mis vastab nõuetele, on ohutu tema elule, tervisele ja varale ning mille omamine ja kasutamine ei ole keelatud.

Kuid samuti saada pakutava kauba ja teenuste kohta vajalikku ja tõest teavet, saada nõu ja abi, kui tema õigusi on rikutud või nõuda endale tekitatud varalise ja mittevaralise kahju hüvitamist.

Oluline on meelde jätta, et kõikide tekkinud probleemide hilisemaks lihtsamaks lahendamiseks on tarvis kindlasti alles hoia ostudokument, ostutšekk, leping või muu ametlik paber, mis tõendab, et olete ostu teinud just sellest poest või teenindusettevõttest. Müüki tõendava dokumendita võib pretensioonide tagantjärele lahendamine olla raske.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles