Tuul ja vesi aitavad rallimees Egon Kauril heas vormis püsida

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Egon Kaur.
Egon Kaur. Foto: Erakogu

Autoralli Eesti meistrivõistluste edetabelis kolmandat kohta hoidev 23aastane Pärnu noormees Egon Kaur kasutab iga vaba tundi, et tuulisel merel surfates nii füüsist kui vaimu turgutada.

“Üritan igal vabal hetkel füüsilist trenni teha,” kõneles Kaur lehemehele. “Olen mitu aastat erinevaid veespordialasid harrastanud. Eriti naudin tugevat tuult ja kõrget lainet, et surfamisest täit naudingut saada. Minu paarimees Erik Lepikson seevastu on suur kardisõber, ta käib tihti sõpradega kardikeskustes sõitmas.”

Võitsite läinud nädalavahetusel Eesti meistrivõistluste etapi Rapla ralli. Kui palju tuli võidu nimel riske ette võtta?

Rada oli kiire ja seetõttu konkurents väga tihe, kiiruskatsete aegades oli pidevalt mitu meest sama sekundi sees. Et olla veel mõni sekund kiirem ja võita, tuli päris palju riskida.

Rapla rallil oli erakordselt palju katkestajaid ja nii mõnigi favoriit jäi enne lõppu jalameheks. Kas meeste närvid ei pidanud vastu?

Paljudele sõitjatele sai saatuslikuks üks salakaval kivi kohe katse alguses. See kivi suutis muuta ralli liidrit kaks korda järjest. Ma ei ütleks, et siin niivõrd närvides asi kinni oli, pigem läksid mehed petliku kurvi ohvriks.

Sõitsite Raplamaa teedel renditud autol. Mis oma sõidukist on saanud?

Oleme juba ammu tahtnud värskemat tehnikat proovida, aga seni polnud meil võimalust avanenud. Uut autot saime enne rallit väga vähe testida, sõitsime vaid mõned kiired kilomeetrid. Mootor ja käiguosa on tal vanaga samad, erinevused on vaid detailides, mis mõjutavad juhitavust.

Oma sõiduk hakkab arengus maha jääma ja et edasi minna, tuleb tehnikat uuendada. Meie vana auto on kõige paremas korras ja pakume seda müüa.

Eesti meistrivõistlusi on jäänud sõita veel kaks etappi. Mida saab nii auto kui enda juures paremaks teha, kui üldse saab?

Alati saab paremaks minna, eriti nüüd, kui sõidame uuema autoga. Tuleb endale selgeks teha, kuidas siluda eelmistel võistlustel tehtud vead ja milline on parim lähenemine tulevatele rallidele, et saavutada seatud eesmärk. Põhilised abistajad on mulle perekond, sõbrad-tuttavad ja head sponsorid. Ilma nendeta poleks sõitmine võimalik.

Mis on teile selle aasta senistel rallidel kõige rohkem rõõmu valmistanud ja millele mõtlemine teeb meele mõruks?

Selle aasta suurim ebaõnn oli katkestamine Mad-Croc rallil. Seal jagati rohkem punkte, seda enam oli eriti totter võistlus pooleli jätta. Rõõmu valmistab aga see, et oleme suutnud võita neljast rallist kaks, viimase sealjuures väga tihedas konkurentsis.

Meil oli suur soov minna Soome MM-rallile, paraku jäigi see sooviks. Tuleb teha rohkem tööd võimaluste leidmise nimel, sel aastal tahaksin vähemalt ühel välisvõistlusel veel startida. Mõtted liiguvad novembris toimuva Walesi ralli suunas.

Millised on teie suhted Markko Märtiniga?

Kuulun tema tiimi, suhted on meie vahel head, vajadusel aitab ta nii nõu kui jõuga. Eesti ralli võiduga näitas ta kõigile kohad kätte. Markko polnud pikka aega rallidel startinud, aga ma olen kindel, et viimaste aastate sõidukilometraaž on tal märksa suurem kui ükskõik kellel Eesti rallisõitjatest. Auto on küll vana, aga sellest olenemata siiani väga kiire, ikkagi Markko näpunäidete järgi ehitatud.

 Kas Eesti mees võib kunagi autoralli maailmameistriks tulla? Kes võiks see olla?

Eesti mees on võitnud mitu MM-etappi, ma ei näe põhjust, miks ei peaks eestlane kunagi maailmameistriks tulema. Kes see võiks olla? No miks mitte üks pärnakas ...

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles