Taustauuring on hädavajalik

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Kui reisibüroo ei anna pileti kohta ostutšekki, saab selle kohta järele pärida otse reisiteenuse osutajalt, näites lennufirmalt. Siis selgub, kas reisi eest on ikka tasutud ja kas reis saab toimuda nii, nagu on plaanitud.
Kui reisibüroo ei anna pileti kohta ostutšekki, saab selle kohta järele pärida otse reisiteenuse osutajalt, näites lennufirmalt. Siis selgub, kas reisi eest on ikka tasutud ja kas reis saab toimuda nii, nagu on plaanitud. Foto: Liis Treimann / Postimees

Iga kolmas reisiostja ei tee enne sõitu eeltööd. Sellisele järeldusele jõudis tarbijakaitseamet, kui korraldas küsitluse, mille tulemustest selgus, et kuigi paljud reisihuvilised teevad enne reisi ostmist endale paljud asjad selgeks, siis umbes kolmandik vastanuist ei tee seda üldse või teeb pealiskaudselt.

Enamik vastajaid teatas, et kontrollib alati enne valmisreisi ostu reisifirma tausta ja tagatise olemasolu. Iga viies vastaja teeb seda vaid siis, kui selleks aega jääb. Veidi üle viie protsendi küsitletutest ei uuri tausta kunagi. Vene keelt kõnelevad inimesed tunnevad ettevõtte tagapõhja vastu vähem huvi kui eesti keelt rääkijad.

Samale küsitlusele vastates teatas 2013. aastal üle 24 protsendi vastanutest, et ei kontrolli üldse ettevõtte tausta. Selliselt käituvate inimeste hulk on langenud viie protsendini. Tarbijakaitseameti hinnagul on inimesed hakanud rohkem teadvustama taustauuringu vajadust.

Märksõnad

Tagasi üles