Saada vihje

Juhtkiri: Restoranide nädal ja aasta

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Pärnu Postimees.
Pärnu Postimees. Foto: PP

Pärnu esimene restoranide nädal on nüüdseks saanud osaks kuurortlinna ajaloost ja tagasivaate põhjal väga edukaks osaks. Kuigi korraldajad ootasid ettevõtmisega ühinenud restoranidesse umbes 3000 külastajat, leidus neid tegelikkuses kaks korda rohkem. See pole üksnes tubli tulemus, vaid suurepärane tõestus, et ühine teemanädal oli vajalik ja oodatud nii pärnakate kui turistide seas. Selleks, et esimene ettevõtmine ei jääks viimaseks ja loodetud edulugu jätkuks, on väga oluline oma kogemustest õppida. Restoranide nädala korraldajad paistavad seda mõistvat.

Pärnu restoranide nädala projektijuht Kadi Elmeste ütles Pärnu Postimehele antud usutluses, et tänavust populaarsust arvestades tuleks mõlemapoolse mugavuse mõttes võtta kindlasti kasutusele veebipõhine broneerimine. Võiks sellest isegi edasi mõelda, näiteks Pärnu restoranide päris oma rakendusele ehk äpile, mis mobiiltelefonis või tahvelarvutis käivitades võimaldaks tutvuda menüüdega, teha broneeringuid, anda tagasidet, jagada soovitusi ja mida kõike veel. Seda kõike ehk aasta ringi.

Tagasiside võiks tulevikus veel rohkem tähelepanu saada, nii klientidelt kui professionaalsetelt restoranikriitikuteltki. Seda, kas laual olid värsked või närtsinud lilled, oskab iga klient täheldada, kuid hindamaks, kas liha kanti ette õigel temperatuuril või veidi jahtunult, kas lisandid kõlasid kokku, kas kaste aitas põhimaitsele kaasa või lämmatas seda, on vaja vilunumat ja koolitatumat maitset. Toiduarvustustest tõuseks ilmselt kasu nii restoranidele, mis siis asendavad näiteks pabersalvräti tekstiilrätikuga, mis söögielamuse saamisele oma vaiksel moel kaasa aitab, kui klientidele, kes oskavad pakutut vääriliselt hinnata. Seda nii heas kui halvas mõttes.

Märksõnad

Tagasi üles