Svea Ollino ja Merle Lillak olid selle loo kirjutamise ajal järjekordsel koolitusel. Ühise ettevõtte OÜ Lillak & Ollino Bürooteenused loonud naised said tuttavakski õpingutel: nad olid kursuseõed Mainori kõrgkoolis, kus tudeerisid personalijuhtimist.
Naised panid pead kokku
Mõlemal on pagasis palju töökogemusi. Ollino tegi viimati palgatööd sekretäri-personalijuhi ja Lillak administraatorina, kelle ülesannete hulka kuulus sekretäri- ja personalitöögi. Töökohaks mainekad ehitusmaterjalidega kaubitsevad ettevõtted, mis aga majandussurutises kokku kuivasid. Mõlemad naised koondati 2009. aastal ja töötukassas kohtudes nad pead kokku panidki.
Pakutud koolitustel tõdesid mõlemad, et oma kogemuste ja teadmistega oleksid nad võimelised teisigi koolitama. Nüüdseks ongi nad seda avatud hariduse liidu tellimisel teinud.
“Mõistsime, et meil on kogemus, haridus, tahe ja hea idee, et jätkata ettevõtjana,” räägib Lillak. “Pakume bürooteenuseid. Tahame aidata inimesi, just väikeettevõtjaid, kes ise ei saa bürootööga hakkama.” Alustavatel firmadel pole tarvis palgata kontoritöötajat, kes teeks nende eest kogu paberitöö: sekretäri, raamatupidaja, personalijuhi, töökeskkonna spetsialisti ja arhivaari oma. Tööde loetelu, mida Ollino ja Lillak teha mõistavad, on tegelikult palju pikem.
Bürooteenuseid osutav osaühing alustas tegevust veebruaris. “Saame suurepäraselt hakkama kodukontorites ja vajadusel klientide juures. Kasutame suhtluseks elektroonilisi vahendeid ja telefoni ning hoiame nii kokku kontorikulusid,” lisab Ollino. Ettevõtlustoetuse eest soetati bürooseadmeid.
“Oleme sama tööd teinud viimased kümme aastat ja hea, et me ei pidanud vahetama eriala. Mõistsime töötuna, et oleme oma alal professionaalid,” tõdevad naised.