Saksa raudteelased näitavad oma muskleid

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
ICE kiirronge sõidab Saksamaa raudteedel viis mudelit. ICEsid nimetatakse nii Saksamaa kui Euroopa kiireimateks.
ICE kiirronge sõidab Saksamaa raudteedel viis mudelit. ICEsid nimetatakse nii Saksamaa kui Euroopa kiireimateks. Foto: Aino Siebert

Saksamaal pani väike 1867. aastal asutatud ja Maini-äärses Frankfurdis tegutsev vedurijuhtide ametiühing GDL (Die Gewerkschaft Deutscher Lokomotivführer) alates eelmisest aastast juba kaheksandat korda rongiliikluse seisma, tekitades oma tööseisakutega majandusele tohutut kahju.

Pühapäeval lõppes viimane ja raudtee-ettevõtte Deutsche Bahn (DB) ajaloo pikim, koguni kuus päeva kestnud streik. Kui varem esindas GDL ainult vedurijuhte ehk tugevat, ennast maksma panna oskavat ametieliiti, siis 2002. aastast soovib ametiühing esindada teisigi raudteel töötavaid ametigruppe.

GDLis on 34 000 liiget, kuid DBs töötavast 11 000 vagunisaatjast esindab ta ainult 30 protsenti.

Märksõnad

Tagasi üles