Pärnu kavandab uut bussijaama

Teet Roosaar
, uudistetoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Maaliinide bussijaam kujundatakse ümber nii, et reisijad ei pea enam bussi vihma käes ootama.
Maaliinide bussijaam kujundatakse ümber nii, et reisijad ei pea enam bussi vihma käes ootama. Foto: Ants Liigus

Pärnu linnavalitsus kavandab maaliinide bussijaama ja Pika tänava vahele bussiterminali, kus pileteid osta ja katuse all bussi oodata saaks.

Linnavalitsuses on ettevalmistamisel detailplaneering, mis hõlmab bussijaama ning Port Artur 2 ja politseimaja vahelist ala. Linnaarhitekt Karri Tiigisooni ja tema kolleegi Piret Looveeri käe all on valmimas eskiis, mis annab ettekujutuse Pärnu uue bussijaama väljanägemisest.

Bussijaam jääb senisesse asukohta. Kunagi oli kavas ehitada uus bussijaam Laia tänava ja Aia tänava pikenduse nurgale, kuid see oleks viinud bussijaama vanalinnast liiga kaugele.

Nüüd leitakse linnavalitsuses, et parim on praegune asukoht. “Praegune bussijaam on heas positsioonis, vanalinna ja areneva keskuse piiril,” ütles Tiigisoon. “Tuleb ainult tema kasutamist muuta.”

Tiigisoon ja Looveer teevad ettepaneku rajada bussijaama sissepääs Aia ja väljapääs Ringi tänavalt.

Busside parkimine tuleks arhitektide arvates selles asukohas kaotada ning ehitada Pika tänava ja bussijaama platsi vahele korralik bussiterminal, mille juurest bussid sõitjaid peale võtaksid ja kus oleks võimalik bussi siseruumis oodata.

Terminal oleks vähemalt kahekorruseline ja sisaldaks pakihoidu, piletimüügikassasid, väljakäike. Senine WC-hoone võib Tiigisooni hinnangul alles jääda, kuid muud ajutised kioskid tuleks tema arvates bussijaama platsi pangahoonepoolses servas kaotada ja rajada nende asemel taksopeatus.

“Tõenäoliselt kolitaks ka Ringi tänava piletikassad ja ootesaal uude terminali, sest sõitjatel on ebamugav läbi lume ja lörtsi bussi peale joosta,” kõneles Tiigisoon.

Maaliinide bussiterminaliga samas hoones asuks linnabusside peatus väljumisega Pika tänava poole. Busse hakataks tõenäoliselt parkima varem jäähallile kavandatud maa-alal Lai 24/26, mis aga ei tähenda, et kogu krunt jääks parkimise tarbeks.

Küsimusele, kas Pärnu uue bussijaama ehitaks linn või eraettevõtja, jäi arhitekt vastuse võlgu. “Ei tea, eeskujulikku bussijaama on linnale vaja. Kui juba on planeeritud, küllap leiab siis ka vahendeid,” lausus ta.

Tiigisoon sõnas, et igal juhul on oluline vältida Tartu kogemust, kus ärimees linnale madala kvaliteediga bussijaama ehitas. “See on ikkagi üks Pärnu väravatest, mille põhjal tekib linnast esmamulje,” rääkis ta.

Järgmine oluline samm on kesklinna detailplaneeringu eskiisi avalik tutvustus, mille toimumisest lubas Tiigisoon ajakirjanduse vahendusel teada anda. Siis saab iga soovija sõna sekka öelda.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles