Autod pääsevad talveks Pärnu ümbersõidul uuele asfaldile

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Uus 70meetrine sild üle Sauga jõe ehitatakse endise ajutise silla kõrvale.
Uus 70meetrine sild üle Sauga jõe ehitatakse endise ajutise silla kõrvale. Foto: Urmas Luik

Pärnu ümbersõidul valmis Tallinna maanteelt lennujaamani viiv uhiuus tee, selle nädala lõpuks peab asfalt maas olema Ülejõe Selveri juures ja tavapärane liiklus taastunud Lihula maanteel.

Ehkki ilmal on öelda otsustav sõna, loodab Pärnu ümbersõidu ehituse tellija maanteeamet Ülejõe Selveri juurest lennujaamani viiva tee liikluseks avada veel sel nädalal.

Tegemist on Tallinna maantee ja Ehitajate tee ristmikult Audru suunas läbi metsa ehitatud läänepoolse ühendusteega, mis viib lennujaama kõrvalt üle Sauga jõe Lihula maanteele Kaubasadama teeni.

Praegu on sellest valmis lõik kuni Uus-Sauga tunnelini. Edasine 800meetrine lõik tunnelist Lihula maanteeni ehitatakse järgmisel aastal, teatas maanteeameti pressiesindaja Allan Kasesalu.

Kokku on kaherajaline läänepoolne ühendustee 2,8 kilomeetri pikkune ja selle kõrval hakkab kulgema valgustatud kergliiklustee, mille muldkeha on juba valmis, kuid asfaltimine jääb ilmselt 2011. aastasse.

Eeloleval kevadel vallutavad tee-ehitajad uue maantee taas, sest nii läänepoolsel ühendusteel kui Ehitajate teel paigaldatakse viimane asfaldikiht alles järgmisel aastal, siis rajatakse ka haljastus ja paigaldatakse liikluskorraldusvahendid.

Ehitajate tee

Senise kahe sõidurajaga Ehitajate tee kõrvale rajatakse teist kaherajalist. Uuest teest on asfalteeritud praeguseks ligi viis kilomeetrit, kohati mõlemad sõidusuunad.

Et sobivaim tee-ehituse aeg on selleks aastaks läbi, ei julge maanteeamet täpselt välja käia, mis autojuhtidele kannatuste rajaks muudetud Ehitajate teel tänavu veel tehtud saab. Küll peab talvel kogu liiklus kulgema asfaldil.

“Edasine selle aasta tööde kava sõltub ilmastikust, sest kattekihte ei või laotada, kui õhutemperatuur on alla viie plusskraadi ja aluskihte alla nulli,” selgitas Kasesalu. “Ilmaennustuse põhjal loodame, et vähemalt kaks nädalat saab asfalteerimistöid teha.”

Selge on, et tänavu ei valmi Lina ja Raba tänava ristmik ning nendevaheline poolekilomeetrine teelõik.

Küsimärgi all on Savi ja Kuldse Kodu tänava vahelise teelõigu ühe uue niidi valmimine.

Kindlasti asfalditakse enne talve kõik liiklusele avatud ümbersõiduteed ja kohad, mis vahepeal olid lahti kaevatud, kinnitas maanteeameti kõneisik.

Lepingu järgi on jaanuarist märtsi lõpuni ümbersõidu ehitusel tehnoloogiline vaheaeg, kuid kui ilm lubab, jätkavad ehitajad kommunikatsioonide rajamist ning kohalike ja kergliiklusteede muldkeha vedamist.

Ehitajate teel torkab praegu silma, et rajatavates kergliiklustunnelites seisab vesi. Tulevikus, kui inimesed neis liikuma hakkavad, see nii olla ei tohiks, kuna sademevee ärajuhtimiseks ehitatakse pumplad, mis pumpavad vee tunnelitest sademeveekanalisatsiooni või kraavidesse.

Selveri juures

Sel nädalal on teedeehitusel rassimist näha Tallinna maantee ja Ehitajate tee ristmikul, kus vana tee kõrvale Selveri poole ehitatakse kaherajalist teed. Lähipäevil peaks seal kestma asfaltimine. “Kui asfalteerimistöid vihm ei sega, avatakse see nädala lõpuks liiklusele,” sõnas Kasesalu. “Ristmiku piirkonnas kesklinna suunal olemasolev asfalt jääb talveks alles ja töid jätkatakse kevadel.”

Juba on töömehi näha üle Sauga jõe rajatava 70meetrise silla asukohas. Sillaehitajana on läänepoolse ühendustee peatöövõtja SIA Binders maanteeametile alltöövõtjana esitanud Läti ettevõtte TVA Construction. Silla ehitus peab lõppema järgmise aasta suveks. Talvel on plaanis teha betoonimistöid ja hüdroisolatsiooni ning asfaltimiseks on aega juunini.

Lihula maanteel taastub tavapärane liiklus kahel eraldi niidil selle nädala lõpuks.

Märksõnad

Tagasi üles