Kõige rohkem viiakse trükikoja toodangut Soome, järgnevad Rootsi, Norra seejärel väikese
vahega Taani, kõige kaugem sihtriik on praegu Šveits. Väga kaugele pole trükitöösturitel
mõtet vaadata, siis peaksid tiraažid olema tohutud. Vesselovi kinnitusel otsib ettevõte aktiivselt uusi kliente praegugi. Näiteks osaletakse EASi projektis “Ekspordibuldooser”, mille eesmärk ongi leida projektis osalevatele firmadele uusi kliente.
Konkurentsi ja turuseisu kohta ütleb tegevjuht, et Eesti siseturg on hetkel enam-vähem paigas: ”Trükituru võib jagada kolmeks: kõigepealt väikesed trükikojad, kes teevad visiitkaarte, kutseid ja teisi väiksemaid koguseid eeldavaid tooteid; skaala teises otsas on suured, kes trükivad ajalehti ja ajakirju, ning keskele mahume kenasti meie, kellel on parasjagu võimsust ja paindlikkust.”
Nii pakubki AS Pajo trükikoda kõike, mida paberile trükkida saab, reklaamlehtedest liimköites raamatuteni. Välisturgudel edukas olemine tähendab situatsiooni adekvaatset hindamist ja muutustele reageerimist. Eesti senine põhiline eelis, odavus, hakkab kaduma. “Kuna kogu Soome majandusel on raske aeg, on sealsed trükikojad sunnitud hindu langetama ja püüavad isegi hinnaga eestlasi lüüa,” ütleb Vesselov. Kui hinnatase hakkab ühtlustuma, peab rõhuma kvaliteedile. Näiteks hindavad paljud kliendid väga kõrgelt Pajo trükikoja liimköitemasinat, mis teeb nii tugeva köite, et kui püüda seda rebida, läheb katki paber, mitte köide.
“Kui vanasti tähendas kvaliteet seda, et pilt ei ole väga udune, siis tänapäeval on üliselge pilt iseenesestmõistetav. Hindamiskriteeriumiks on pigem tarnekindlus, et klient saab kokkulepitud koguse kokkulepitud kuupäeval kindlalt kätte,” kirjeldab Vesselov trükitööstuses toimuvaid protsesse.