Audru ringraja arendaja ootab suurt rahasüsti

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Andres Hall.
Andres Hall. Foto: Mihkel Maripuu / Postimees

Eesti ainsal tavaliikluseks suletud auto-motoringrajal Pärnu külje all võib heal juhul juba paari aasta pärast näha kihutamas Euroopa tippsarjades võistlevaid sportlasi.

“Meil ei ole utoopilist kavatsust teha Audru ringrajast vormel-1 sarja rada, jutt on FIA Grade 3 nõuetele vastavast ringist, kus saaks korraldada rahvusvahelisi võistlusi kuni kaheliitrise mootoriga vormelitele,” kõneles ringrada haldava ühingu juht Andres Hall. “Uue aasta algul peaks Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus (EAS) laiali jagama toetused, meie küsisime oma projektile 50 miljonit krooni.”

Halli sõnade kohaselt lähevad ringraja ümberehituse tööd maksma 69 miljonit krooni ja puuduv raha loodetakse saada erainvestoritelt.

“Paljud investorid on nõus meie ettevõtmisele toe alla panema vaid juhul, kui seda teeb kõigepealt EAS,” ütles Hall. “Meie nägemuse kohaselt ei ole ringraja ümberehitamisel pelgalt sportlik eesmärk, sellel projektil on eelkõige Baltimaadele ja Põhja-Euroopale suunatud turismimeede, mis annaks suvisele Pärnule väga tugeva magneti juurde.”

Hall on veendunud, et hästi toimiv ringrada on oluline majandusele ja rahvusvahelise suhtluse arendamisele. “Inimesed saaksid tööd, riigile ja kohalikule omavalitsusele laekub aga rohkem makse,” märkis Hall.

Suurte eesmärkide nimel on Halli meeskond astunud juba mitu sammu: Audru vallaga on sõlmitud pikaajaline hoonestusõiguse leping ja Audruringi arendamiseks on moodustatud nõukoda.

Küsimusele, mis saab juhul, kui EAS lükkab ringraja arendajate projekti tagasi, kostis Hall: “Siis läheb käiku plaan B, mis tähendab, et parandame samm-sammult olemasolevat rada ja püstitame jõudumööda vajalikke ehitisi. Leping Audru vallaga kannustab meid tagant, kolme aastaga tuleb praegune ring oluliselt paremaks teha ja seitsme aasta pärast peab kogu ringrajakompleks, kuhu kuuluvad garaažiboksid, tribüünid ja muud vajalikud hooned, valmis olema.”

Järgmise võistlushooaja plaanidest rääkides rõhutas Hall, et tehnikaspordifännid saavad kindlasti vaadata Audru ringrajal nii autosportlaste kui mootorratturite Eesti ja Baltimaade meistrivõistluste etappe ja muidki rahvusvahelisi võistlusi.

“Juhul, kui saame loodetava rahasüsti, teeme kohe korda vana raja ja hakkame uut osa ehitama,” ütles Hall. “Tööd on nii kavandatud, et ühtegi võidusõitu ei pea ära jätma.”

Andres Hall, Audru ringraja arendaja:

“Paljud investorid on nõus meie ettevõtmisele toe alla panema vaid juhul, kui seda teeb kõigepealt EAS.”

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles