Hiljuti pöördus riigikogu poole Eesti autokoolide liidu president Enn Saard, tehes liidu nimel ettepaneku uue liiklusseaduse jõustumine poole aasta võrra edasi lükata. Usaldades Saardi, on Pärnu Postimeeski veendunud, et uut liiklusseadust pole tutvustatud küllaldaselt. Ometi puudutab see kõiki: nii täiskasvanuid kui lapsi, nii autojuhte, jalakäijaid kui jalgrattureid.
Juhtkiri: Liiklusseaduse lükkamine
Meediaväljaanded on üsna tänuväärselt liiklusseadust küll tutvustanud ja püüdnud selle sätteid lahti rääkida, kuid infot oleks vaja jagada veel rohkem. Kui hakkab kehtima kõiki puudutav seadus, mille kohta ei piisa teavet ega selgitusi, saab seadusrikkujaid uue aasta esimesest päevast sadade kaupa trahvida, sest ega seaduse mittetundmine vabasta vastutusest. Selle aasta viimasel istungil otsustas riigikogu lükata uue liiklusseaduse jõustumise edasi 1. juulini. Õiguskantsler Indrek Teder juhtis aga kohe tähelepanu, et otsust võib tõlgendada nii, nagu hakkaks seadus, mis lükkab liiklusseaduse kehtima hakkamise 1. jaanuarilt 2011 edasi 1. juulile, hoopis ise kehtima 1. juulist.
Veel pole hilja viga parandada, selleks tuleb jõulupuhkusele läinud riigikogulased saali erakorraliselt kokku koguda.
Uue liiklusseaduse menetlemisaeg oli riigikogus üsna pikk ja see on pärast esimesi tutvustusi veidi muutunud. Näiteks ei pea talumees enam kartma, et rikub seadust, kui oma juhtimisõiguseta lapsel põllu peal traktorit juhtida lubab. Ometi võib tekkida vajadus parandusi teha veel, kui meenutada Saardi näiteid. See omakorda viib tõepoolest teema selleni, kuivõrd kvaliteetne on meie seadusandja töö. Muidugi ei saa venitada iga seadusega, kuid kõnealusel juhul on hea, et uue liiklusseaduse järgi hakkame toimetama 1. juulist, mitte juba 1. jaanuaril, kui pea niigi euromuresid tulvil.