Pärnu sadamas hakkas tööle Eesti üks suurimaid kraanasid

Tõnu Kann
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Pärnu sadamas hakkas laevade teenindamisel tööle Soomest ostetud kraana, mis lühendab lastimise-lossimise aega üle poole võrra.

“Varasema masinaga kulus keskmise laeva lastimiseks puiduga ööpäev või isegi rohkem, uus kraana teeb sama töö kümmekonna tunniga,” sõnas AS Pärnu Sadama juhatuse liige Mati Einmann. “Sellega väheneb nii mürasaaste kui laevade sadamas oleku aeg.”

Kraana on valmistatud Soomes Mantsineni firmas, olles võimsaim ja moodsaim, mis praegu Eesti sadamates kasutusel. Selle noole pikkus on 28 meetrit, mis lubab kaubaga raskusteta täita isegi kõige laiemad Pärnu sadamat külastavad alused.

“Pärast läinudaastast süvendamist saavad Pärnu sadamasse siseneda varasemast pikemad ja laiemad kaubalaevad, mille lastimiseks ja lossimiseks vajas sadam senisest suuremat kraanat,” selgitas Einmann. “Sobiva leidsime Soomest ja pärast masina häälestamist ja kraanajuhtide väljaõpet andis firma selle äsja meile üle.”

Uus kraana suudab laadida laevadele nii ümarpuitu kui puistematerjali, kuna kraana tööorgan on vahetatav.

Eriliseks muudab tööriista juhikabiin, kust seadeldist juhitakse kangide ja arvuti abil, samuti on ümbrus kraanajuhile igasse ilmakaarde jälgitav. Kabiini põrand on läbipaistvast materjalist ja kabiin ise vajadusel nii kõrgele tõstetud, et sellest saab veokit tühjendada isegi juhul, kui see on peatunud kraanajuhi jalge all.

“Juhikabiin on mugav, võrreldav keskmise klassi auto sisemusega,” ütles Einmann. “Kabiinis on konditsioneer, reguleeritav iste ja muu vajalik, mis töötegemist kergendab.”

Uus masin hoiab Mantsineni Eesti esindaja Tõnu Telliskivi kinnitusel kütust kokku 35 protsenti.

“Praegu ei tea selliseid kraanasid Eestis rohkem olevat,” sõnas Telliskivi. “Meie firmas ehitatuid riigis paar tükki küll juba on, kuid Pärnu sadama oma on neist kõige moodsam.”

Einmann selgitas, et kuna sadamasse saavad siseneda nüüd kaubamahukamad laevad, on sadamakülastusi varasemaga võrreldes vähem, mis omakorda kahandab laevade teenindamisest tekkiva tüli tõenäosust.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles