Egon Kaur: tahan autoralli maailmameistrivõistluste sarjas end sel aastal proovile panna

jaga E-post prindi artikkel saada vihje Loe ja lisa kommentaare

Pärnu noormees, 23aastane Egon Kaur kihutas mullu koos kaardilugeja Erik Lepiksoniga neljaveolise Subaruga Eesti meistrivõistlustel kuldmedalile. Uuel hooajal ootab kodukamaralt välja kasvanud mehi ees kuus MM-rallit.

FOTO: Erakogu

Mullu autoralli Eesti meistrivõistlustel N-rühma kulla võitnud pärnakal Egon Kauril on avanenud võimalus startida sel aastal kuuel maailmameistrivõistluste etapil.

Pärnu noormees, 23aastane Egon Kaur kihutas mullu koos kaardilugeja Erik Lepiksoniga neljaveolise Subaruga Eesti meistrivõistlustel kuldmedalile. Uuel hooajal ootab kodukamaralt välja kasvanud mehi ees kuus MM-rallit.

FOTO: Erakogu

“Meie tiimil oli varem plaan üritada MMil läbi lüüa N-rühma Subaruga, kuid andsime endale aru, et selles sarjas osalemine ei anna järgmisteks aastateks mingeid garantiisid,” kõneles 23aastane võidusõitja Kaur Pärnu Postimehele.

“Siis tuli teade, et rahvusvaheline autospordiliit FIA loob noortele rallisõitjatele WRC akadeemia, mis annab võimaluse startida kuuel maailmameistrivõistluste etapil. Kõigil akadeemiaga liitunud sportlastel on võrdsed autod ja võitja teenib pool miljonit eurot. Otsustasime selle projektiga liituda, et teha väike vahesamm suure eesmärgi, WRC poole,” lisas Kaur.

Mis marki autodega akadeemiaga liitunud rallisõitjad maailmameistrivõistlustel stardivad?

Sõidetakse M-Spordi ettevalmistatud esiveoliste Ford Fiesta R2 ralliautodega. Meie auto on juba Soomest ära toodud ja praegu käib kibekiire ettevalmistus esimeseks stardiks.

Kokku on sarjas kuus etappi. Esimest korda kihutatakse 24.-27. märtsil Portugali rallil, siis tulevad Itaalia, Soome, Saksamaa ja Prantsusmaa sõidud ning hooaeg lõpeb novembri viimasel nädalavahetusel Suurbritannias Walesi ralliga. Kaks etappi on puhtalt asfaldirallid ja neli võidusõitu tuleb kruusateedel.

Millised võimalused on teil 2011. aastal kaitsta oma mullust Eesti meistritiitlit?

Et stardin sama marki autol kodustel rallidel A6-klassis, jään neljaveoliste N-rühma tiitli kaitsmisest kõrvale. Uuel hooajal on kõige tähtsam läbi lüüa WRC akadeemias, kus olen enda ette seadnud eesmärgi sari võita.

Eesti meistrivõistlustel on sel aastal kokku seitse etappi, neist viiel saan osaleda. Esimene sõiduproov kaheveolise Fordiga tuleb 14. jaanuaril Võru talverallil.

Olete mitu hooaega kihutanud neljaveolise Subaruga. Kas väiksema ja veidi aeglasema masinaga kohanemine vajab pikka harjutamist?

Tõepoolest, neljaveolise autoga olen kihutanud juba neli hooaega, kuid ma arvan, et taaskohanemine vana tuttava kaheveolisega läheb valutult.

Ford Fiesta on suurepärane ralliauto, hiljuti Soomes käies sain masinat testida. Polnud mingeid probleeme ei paigalt ärasaamise ega suurel kiirusel sõiduga.

Kindlasti ei ole lihtne sarjas edu saavutada, sest pikka testimisaega meile ei anta. Võistlusautoga saab kohaneda vaid mõne päeva enne MM-etappi.

Millistele kriteeriumidele peab sõitja vastama, et pääseda WRC akadeemiasse?

Tulevaste ässade koolitamise sarja pääsevad alla 24aastased roolikeerajad. FIA on seisukohal, et uus sari ühendab nii Juunior WRC kui kahel viimasel hooajal tegutsenud Pirelli Star Driveri sarja parimad omadused.

Oleme oma taotluse teinud ja jaanuari lõpuks selgub, kes pääsevad sarja. Kokku võetakse akadeemiasse paarkümmend rallimeest. Usun, et pääsen väljavalitute hulka, mul on ette näidata Eesti meistrivõistluste kuldmedal.

Kui palju maksab osalemine uues sarjas?

Hooaeg WRC akadeemias maksab 135 000 eurot, sellest summast tuleb esimene osa tasuda märtsi alguseks. Praegu otsime sponsoreid juurde ja tore on tõdeda, et kõik senised abilised on lubanud meid aidata.

Meie tiimi selle aasta eelarve on 200 000 eurot, millest veidi üle poole oleme kokku saanud.

Peale akadeemia osalusmaksu kulub palju raha treeningautole ja kodustel rallidel võistlemiseks.

Millal tundsite, et kodused ralliteed kipuvad teile piltlikult öeldes kitsaks jääma?

Sellest on juba mitu aastat möödas, kui hakkasin nii Rootsis kui Walesis maailmameistrivõistlustel valitsevat melu nautima. Kui hinnata koduseid hooaegu, siis mullune oli läbimurde aasta.

Võitsime kaardilugeja Erik Lepiksoniga Eesti meistrivõistlustel kolm etappi ja saime Tallinna rallil oma karjääri esimese absoluutarvestuse esikoha.

Kui pikk ja kirev on teie autosportlase staaž?

Esimest korda võistlesin 2002. aastal Pärnu lahel jäärajal. Järgmisel aastal sain superkrossi karikasarjas noorteklassis hooaja kokkuvõttes neljanda koha. 2004. aastal suutsin superkrossi oma klassis võita ja teenida kaheksal etapil esimese auhinna ning hakkasin kaardilugeja Avo Kristoviga noorterallidel sõitma.

Järgmisel hooajal võitsin nii superkrossi karika- kui rallikrossi Eesti noorte meistrivõistlused. Saaremaa rallil saime koos Kristoviga esiveoliste klassis Renault Cliol sõites esikoha.

2006. aastat jäävad meenutama Eesti meistrivõistluste kuld esiveoliste ühisklassis ja rallisprindi kuldmedal.

Aasta hiljem tuli Eesti pronks nii absoluutarvestuses kui N3-klassis. Tunamullu tuli esimene võit N-rühmas, autoralli Eesti hõbe ja rallisprindi pronks.

Tagasi üles