Viljandimaa loodab pärnakate uuest sadamakaist kasu saada

Rannar Raba
, vanemtoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Pärnu kesklinna kai ääres käivad praegu ehitustööd. Järgmise aasta juulis esimese seal silduva ristluslaeva reisijad saavad praeguse kava kohaselt uudistada Viljandi lossimägesid ja lõunatada Olustvere mõisas.
Pärnu kesklinna kai ääres käivad praegu ehitustööd. Järgmise aasta juulis esimese seal silduva ristluslaeva reisijad saavad praeguse kava kohaselt uudistada Viljandi lossimägesid ja lõunatada Olustvere mõisas. Foto: Ants Liigus, Marko Saarm, Peeter Kümmel

Kui kõik läheb plaanipäraselt, sildub 2017. aasta kesksuvel Pärnu sadama uue kai ääres esimene ristluslaev ja sellelt astub maale sadakond jõukat turisti. Ning selle asemel et jääda päevaks ajaloolisesse merelinna patseerima, istub vähemalt üks osa neist bussi ja võtab suuna Viljandisse.

Eelmisel suvel algasid Pärnu sadamas enam kui 1,7 miljonit eurot neelavad rekonstrueerimistööd, mille tulemusena peaks sealne kesklinna kai saama sellised mõõtmed, mis looksid võimaluse hakata edaspidi suvepealinnas vastu võtma Läänemerel pikki lõbureise tegevaid laevu. Esimesena peaks tuleva aasta 17. juulil sadamatöölistele otsad heidetama Serenissima pardalt.

1960. aastal Norras ehitatud väiksemat sorti laev asub Inglismaa ettevõtte Noble Caledonia korraldatavale ristlusele kuus päeva varem Rootsist Göteborgist. Enne Eesti vetesse jõudmist tehakse peatused Taanis Kopenhaagenis ja Bornholmi saarel, Poolas Gdańskis, Leedus Klaipedas ning Lätis Riias. Hiljem on kavas külastada Eestis ka Saaremaad ja Tallinna, Rootsis Stockholmi, Soomes Ahvenamaad ja Helsingit ning Venemaal Peterburi.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles