Tarbijakaitseamet korraldab kampaania, millega juhib tarbijate tähelepanu ohtudele, mis võivad tarbijaid varitseda, kui sõlmitakse lepinguid tingimustega tutvumata.
Tarbijakaitseamet juhib tähelepanu sisuteenuste ostmise riskidele
Täna algav tarbija õigustele tähelepanu suunav kampaania keskendub sisuteenustele ja nendega seotud probleemide ennetamisele.
Perioodiliseks sisuteenuseks nimetatakse pideva nädala- või kuutasuga teenuseid, mis perioodiliselt, näiteks kord nädalas, pakuvad teenusega liitunutele uut mobiilisisu (helinaid, taustapilte, horoskoope jne).
Kampaania eesmärk on tõsta tarbijate teadlikkust sellest, et peale õiguste on tarbijatel kohustused. Muu hulgas soovitakse kampaania abil suunata tarbijate tähelepanu toodete ja teenuste ostmisega seotud riskidele interneti ja telekommunikatsioonivahendite kaudu.
Tarbijakaitseameti peadirektori Andres Sooniste sõnutsi tuleks kampaaniat võtta laiemalt kui pelgalt sisuteenused, sest komplitseeritud valdkondi on märksa enam: finantsteenused, internetikaubandus jne. „Lähtuvalt ameti viimaste aastate praktikast on aga sisuteenused parim näide illustreerimaks tingimustega seotud probleemistikku,“ ütles Sooniste.
Olulisel kohal kampaanias on teavitada tarbijaid nende õigustest ja võimalustest saada oma õiguste kohta teavet ning abi kaebuste lahendamisel.
Elektrooniliselt või telekommunikatsioonivahendite abil sõlmitavate lepingute osakaal tõuseb, sest tegemist on väga kiiresti areneva valdkonnaga ning inimeste juurdepääs Internetile ja mobiilsidele kasvab. Samas rütmis sagenevad kaebused, mis seotud meelelahutuslike mobiiliteenuste tellimisega ja nendega kaasnevate võimalike ebameeldivustega.
Kui varasemalt puudutasid sisuteenuste kohta laekuvad kaebused enamasti mobiiliga helinate ja taustapiltide tellimisega seonduvat, siis viimase aja trendid on peibutavad reklaampakkumised, milles lubatakse välja loosida näiteks tuntud kaubanduskeskuste kinkekaarte, kontserdipileteid või mobiiltelefone.
Kui loosimises osalemiseks on vaja sisestada oma mobiilinumber, tuleb kindlasti tutvuda loosimise tingimustega, sest tegemist võib olla perioodilise sisuteenusega seotud reklaamiga. Kuna paljud perioodilisi sisuteenuseid pakkuvad reklaamid ja keskkonnad on üles ehitatud selliselt, et teenuse tähtsaim informatsioon – tingimused – ei ole välja toodud inimestele muust informatsioonist eristatavalt, jäävad need pahatihti lugemata.
Tingimustega mitte tutvumine toob omakorda kaasa ebameeldiva üllatuse neile, kes mobiilisisu tellides on eeldanud, et tegemist on ühekordse teenusega.