Automüük sõidab linnamaasturi tuules ülesmäge

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Møller Auto Pärnu juhataja Raido Lembit istub uue Volkswagen Tiguani roolis ning loodab, et just see auto teeb aasta teises pooles nende müüginumbrites ilma.
Møller Auto Pärnu juhataja Raido Lembit istub uue Volkswagen Tiguani roolis ning loodab, et just see auto teeb aasta teises pooles nende müüginumbrites ilma. Foto: Mailiis Ollino

Autoäri läheb ülesmäge: esimese poolaasta müüginumbrid näitavad võrreldes mulluse ja tunamullusega kasvu, suurenenud sissetulekud ja soodne intress lubavad liisida varasemaga võrreldes kallimaid ja suuremaid sõidukeid.

“Kui kunagi ostis 30 000- eurose auto ikkagi rikas inimene, siis praegu võtab 30 000 eurot maksva masina liisingusse keskmine Eesti klient,” rääkis pärnumaalaste menukmarki Volkswagenit ja populaarsuselt kolmandat ehk Škodat müüv Møller Auto Pärnu juhataja Raido Lembit.

Lembit selgitas, et kallimaid autosid võimaldavad pärnumaalastel soetada nii kasvanud sissetulekud kui tõsiasi, et autot liisida on praegu väga soodne. Mølleri järel seitsme kuuga kõige enam autosid müünud Amserv Pärnu müügijuht ja suurkliendihaldur Daniel Kullamä märkis, et 26 protsenti kasvanud uute Toyota sõiduautode ja 19 protsenti suurenenud kasutatud sõidukite müük võrreldes mullu sama perioodiga annab põhjust rõõmustada. Häid müüginumbreid seostas temagi ostjate majandusliku kindlustunde paranemise ja soodsa liisinguintressiga.

Sama suundumust kinnitavad konkurendid. Hiljuti Pärnus Hyundai keskuse avanud Top-auto Pärnu tegevjuhi Kalju Holzbergi andmeil näitab Top-autos müüdud sõidukite hinnastatistika, et keskmine auto müügihind on aasta-aastalt 500–1000 eurot tõusnud. “Pärnakad eelistavad universaalkerega pereautot või linnamaasturit,” sõnas tegevjuht ja lisas: “Autod ise kallinevad aastas minimaalselt, aga inimeste võimalused on paranenud.”

Paari aasta taguse ajaga võrreldes kümneprotsendise hinnatõusu tõi esile ka Lembit, kelle selgitust mööda peituvad põhjused osalt just muutunud kliendikäitumises ehk sõiduautodele eelistatakse linnamaastureid, mis juba iseenesest on kallimad.

Kullamä jutu järgi oli Amservis Opeli enimmüüdud mudel samuti väike linnamaastur Opel Mokka ja Toyotal pereautoks sobiv Auris. Viimasena mainitu oli ühtlasi esimese poolaasta menukaim automudel kogu Eestis. “Üha rohkem ostetakse automaatkastiga mudeleid ja hübriidautosid,” kirjeldas Kullamä klientide soove.

Kallimaid autosid aga ei eelistata ainult suuruse pärast, vaid inimeste teadlikkus turvalisuse suhtes on tõusnud, tagaplaanile ei jäeta mugavustki. “Ratsionaalne Eesti inimene ei osta endale kõige odavamat autot. Pigem teeb ta valiku, kaaludes hinna, varustuse ja mugavuse suhet kombineerituna,” selgitas Lembit.

Amservis jääb pärnumaalaste keskmine tehingu hind Kullamä kinnitusel 15 000 – 20 000 euro kanti ja ostjad kaaluvad alati ostusummale lisanduvaid kulusid, nagu näiteks hoolduse maksumus. Topauto statistika näitab, et mullu maksis keskmine pärnumaalase auto 22 000 eurot, 2014. aastal 21 200 ja 2013. aastal 20 000 eurot. Seega jagub ostjaid nii 10 000- eurostele väikeautodele kui üle 40 000 euro maksvatele luksusmaasturitele, samuti on oma ostjaskond tublidel tööloomadel pikapitel.

Pärnumaa menukaima – seitsme kuuga müüdud 122 Volkswageni edu selgitas Lembit autotootja pika ajalooga. Seevastu Škoda tähelend väärib tema arvates isegi rohkem tähelepanu. “Škoda on viimase kümne aasta komeet, mis autotaevas kindlalt helendama löönud,” märkis Lembit.

Subarute ja Peugeot’dega kaupleva Mariine Auto müügijuht Danel Karpender peab Pärnumaal, aga ka Eestis laiemalt kolme eelistatuma margi ehk Volkswageni, Toyota ja Škoda eeliseks suurt mudelivalikut.

Juunis Pärnu autosalongides müüdud 130 uut autot nimetas Karpender heaks tulemuseks, sest harilik on 100–120 masinat. Kõikumised müüginumbrites näitavad Mariine Auto müügijuhi selgitusel eelkõige hankevõite, kus korraga võetakse liisingusse mitmeid kümneid sõidukeid.

“Teisalt on kevad suve kõrval alati veidi suuremate müüginumbritega hiilanud ja koos sügisega populaarne aeg auto soetamiseks,” rääkis Karpender. Sel aastal müüdi aprillis pea 150 uut ja veidi alla 90 kasutatud sõiduki. Mai seevastu kostitas veel suuremate numbritega, kui 170 uue auto kõrval müüsid Pärnu salongid 83 kasutatud sõidukit, tehes 253 müüdud sõidukiga maist seitsme kuu edukaima. Lembit peab aprilli ja mai ilusaid numbreid vähemalt paar kuud varem tehtud tubli müügitöö viljaks, sest just nii palju aega kulub üldjuhul tehasest tellitud tuttuue sõiduriista kättesaamiseks.

Teiseks poolaastaks ennustavad automüüjad müüginumbrite kasvu jätku. “Esimest poolaastat prognoosides oli meie visioon tagasihoidlikum kui reaalsed tulemused. Pigem jätkub kerge tõus aasta teises pooleski,” leidis Kullamä. Ta näeb šansse kaubaks minna eelkõige uutel autodel, kuna tihti on uue ja vähekasutatud masina hinna vahe liisinguarvel minimaalne. “Jätkame samas vaimus, käib tihe töö ja tagaajamine ehk septembrist novembrini tuleb riisuda koor,” kinnitas Karpender.

Møller Auto Pärnu loodab samuti teisel poolaastal edukalt müüa ja Lembit usub, et võimaluse selleks pakub juulis linnamaasturisõprade rõõmuks müüki jõudnud uus Tiguan. Kui näiteks kümne aasta eest vahetusid mudelid kuue- kuni kümneaastase välbaga, siis nüüd pea kaks korda kiiremini ja rongist maha jääda ei tohi.

Seda, et autoostjad iga aastaga teadlikumaks ja kaalutlevamaks muutuvad, tõdevad nii Lembit kui Karpender.

Populaarsemate markide ümberjaotumist ei prognoosi keegi. “Hind on enamikule oluline, samuti see, mis selle hinna eest autoga kaasa saab. Aga alati leidub neid, kel põhirõhk varustusel ja hind ei ole nii tähtis tegur,” selgitas Lembit. Kütusekulu ja auto säästlikkust peavad ostjad aga oluliseks isegi kallimate masinate puhul.

Tagasi üles