Projektitöö viib Sindi õpilasi üle ilma

, arendusjuht
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Campobasso istungite saal.
Campobasso istungite saal. Foto: Erakogu

Sindi gümnaasium on oma projektitööga alati silma paistnud, alates 2003. aastast on projektid viinud õpilasi ja õpetajaid Inglismaale, Saksamaale, Põhja-Iirimaale, Itaaliasse, Belgiasse, Portugali, Austriasse, Poolasse, Kreekasse, Türgisse, Soome.

Peale rahvusvaheliste tegeldakse meie majas hulgaliselt muude projektidega, mida juhivad nii õpetajad kui õpilased. Uued ideed ootavad juba ellu viimist ja riigid avastamist.

Valmistume Eesti-Itaalia ühiskontserdiks

12.-21. aprillil võõrustab Sindi gümnaasium Itaalia Larino linna F. D’OVIDIO kooli Comeniuse projekti meeskonda Sindis. Tegemist on kahe kooli vahelise projektiga „Inimese ja looduse suhe muusikas, kujutavas kunstis ja kirjanduslikes traditsioonides“.

Kohtumine kulmineerub ühiskontserdiga, kus kumbki maa tutvustab oma kultuuri, muusikat, riiki. Projekti on kaasatud meie kooli tublid lauljad ja pillimehed, noored vanuses 13-17 aastat. Kontserdi kava valmib koostöös Karl Rammi nimelise Sindi Muusikakooliga.

Eelmise aasta maikuus toimus samalaadne kohtumine Itaalias. (Vaata videot.)

Mida õpetas „Kogukonna tähendus tänapäeva maailmas“?

Koostöös Inglismaa, Saksamaa ja Türgi kooliga tegelesime kahe aasta jooksul teemadega, mis aitasid avastada partnerkoolide sarnasusi, erinevusi, laiendada teadmisi ajaloost ja kultuurist. Projekti käigus tegelesime väga palju oma rahvusliku identiteedi määratlemisega. Näiteks sellega, mis teeb meist sakslase, türklase, eestlase või inglase. Projekti tulemusel valmis kodutööna film, mis need otsingud kokku võttis.

Suurenes meie armastus väikese Eesti, oma kodu ja perekonna ning armsaks saanud kooli vastu. Külastades partnerkoole, kogesime kultuurilisi, ajaloolisi ja usulisi erinevusi. Saime paremini aru, mida tähendab multikultuursus Euroopa tasandil ilma rahvuslikku identiteeti kaotamata, aga ka seda, et paljuski oleme teistest maadest ees.

Millal sinna jälle saaks!

Soovime taas külastada Austria väikelinna Vilsi ja kohtuda sealsete sõpradega Vilsi põhikoolist. Miks just sinna? Sindi gümnaasiumil on vedanud, alates 2004. aastast on Sindi kooli külastanud vahetusõpetajad Austria eri piirkondadest. Programmi tugiõpetajaks on olnud saksa keele õpetaja Tiia Reiksaar.

Kaks aastat tagasi viibis Sindi gümnaasiumis vahetusõpetajana Vilsi kooli õpetaja Susanne Dirr, kes andis 6.-12. klasside õpilastele saksa keele tunde. Peale keeleõppe suutis õpetaja oma karismaga tekitada õpilastes ja õpetajates suurt huvi oma kodukoha vastu.

Kohtumisest arenes välja kahe kooli vaheline sõprus. Vilsi kooli kutsel külastasime 2009. aasta septembris nende kooli. Mis võlus Vilsi kooli juures kõige enam? Inimesed tõesti aitavad abivajajaid, tunnis ei kulu enamik aeg mitte kirjutamisele, vaid arutlemisele.  

Hoiame kokku

Alates  2002. aastast on kooli ja lasteaia traditsiooniks saanud projekt „Sõbra kõrval kooli“, mis väärtustab eri vanuses noorte lävimist üksteisega tegevuste kaudu, julgustab lasteaialapsi kooli tulema, vähendab hirmutunnet, õpetab koolilastel mõista endast nooremaid.

Baltimaade olümpiamängud Sindi gümnaasiumis

„Sindis põles Baltimaade olümpiatuli, Sindi kooli õuel läideti olümpiatuli, Sindis süüdati Baltimaade olümpiatuli“ – nii kirjutasid kohalikud ajalehed 2009. aasta kevadel Sindi gümnaasiumis toimuvast.

Sindi Gümnaasium on ja on olnud suurte sporditraditsioonidega kool. Siit on võrsunud kümnevõistleja Uno Palu, sõudja Allar Raja ja teised.

Baltimaade olümpiamängude idee viis meid taas kokku vanade sõpruskoolidega Lätist ja Leedust. Kui vahepealsetel aastatel olid suhted jahtunud, siis Eesti olümpiaakadeemia projekt andis taas tõuke kokkusaamiseks.

Baltimaade kolme kooli gümnaasiumiastme noored said Sindis kokku ja panid end proovile  korvpallis, võrkpallis, teatevõistluses, naisekandmises, tasakaalus, täpsuslöökides. Kõik oli nagu päris olümpial: rongkäik, avatseremoonia, mängud, lõputseremoonia. Lepiti kokku, et kohtume taas kahe aasta pärast Leedus.

Üks on kindel: projektitöö on õpetanud eelkõige meeskonnatöö oskust ja suurendanud õpilastes ja õpetajates oma kooli tunnet.
 

https://www.youtube.com/watch?v=GP0SVx1qknU

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles