Logistilistel põhjustel tuleb ehitada vaheladu. “Lõng, mis saab täna valmis, peab homme minema välja. Muidu upume ära,” tutvustas Danspini juht praegust olukorda.
Kristenseni sõnutsi hakkab edaspidi tulema tellimusi valmis ehitatud laevade vaipade remondiks ja hoolduseks. Ta tõi näite, et vaip saab kahjustada, kui laevas hakkab tööle tuletõrjesüsteem. Peale selle kulub vaip tuhandete jalapaaride all.
Lepingute järgi vahetatakse iga kahe aasta tagant kõikide laevade vaipadest välja umbes 30 protsenti. “Need on kohad, kus inimesed liiguvad kõige rohkem,” selgitas Kristensen ja täpsustas, et kuueaastase intervallina vahetatakse neis laevades välja kogu põrandakate.
80 protsenti laevavaipade lõnga materjalist moodustab vill, sest see on tuleohutu ja hoiab ruumis õiget niiskustaset. “Kui tuba on väga niiske, tõmbab vaip selle endasse. Kui niiskust napib, eraldub see vaibast,” täpsustas Kristensen. Ülejäänu on lõngas selle tugevana hoidev nailon.
Kristensen märkis, et kümme aastat tagasi värvis toona Sindi Lanka nime kandnud ettevõte 20 tonni lõnga kuus. See tähendab, et järgmisel aastal peab vabrik ainuüksi nädalas saama hakkama mitu korda suurema toodanguga.
Danspini Sindi tehasesse investeeritud raha on tulnud emaettevõttest Taanist.
Royal Caribbean Cruises Ltd. on maailma suuremaid ristlusettevõtteid. See on registreeritud Libeeria pealinnas Monrovias, peakontor asub Miamis.
Ettevõttele kuulub kümneid luksuslikke ristluslaevu. Suuremad neist on üle 350 meetri pikad ja mahutavad üle 8000 inimese, sealhulgas üle 2000 meeskonnaliikme.
Toodetud ja toodetav ristluslaevade vaipade lõng
- 2015 Oasis of the Seas – 94 tonni
- 2016 Allure of the Seas – 116 tonni
- 2016 Independence of the Seas – 108 tonni
- 2017 Harmony of the Seas – 105 tonni
- 2017 Freedom of the Seas – 162 tonni
- 2018 Liberty of the Seas – 161 tonni
- 2018 Symphony of the Seas – 131 tonni
- 2018 Seaburn Ovation – 145 tonni
Andmed: Danspin AS