Scania Eesti andis eile Pärnu Veele üle 357 905 eurot maksva survepesuauto, mis on Eesti esimene ja Euroopa neljas sarnast tüüpi masin.
Pärnu Vee survepesuauto on Euroopa tippklassist
Eriliseks ei tee masinat mitte veerem, vaid Soome Eur-Markis tehtud kahepaagiline pealisehitis. Kui seni pidid Pärnu Vee survepesuautod paagi tühjenedes vee järele sõitma, saab nüüd pesuvett eraldi paagis kolm-neli korda filtreerida ja uuesti kasutada. Peale väiksema veekulu on ummistuste kõrvaldamiseks kulugi väiksem.
Pärnu Vee juhataja Garri Suuk ütles, et peale torustike uuendamise õnnestus ettevõttel Euroopa Liidu ühtekuuluvusfondist toetust saada kahe survepesuauto ostmiseks. Esimene, 5,6 miljonit krooni maksnud Scania, anti ettevõttele üle eile, teisipäeval kirjutatakse alla leping 3,4 miljonit krooni maksva Volvo ostmiseks, mis peaks Pärnusse jõudma novembris.
Mõlema auto hinnast tasub Pärnu Vesi 23 protsenti, ülejäänu on tagastamatu abi.
Uus masin likvideerib ummistusi nii pressides kui imedes ja sellega hakatakse tööle seitse päeva nädalas iga päev 12 tundi.
Vana survepesuautot kasutati nii Vändras kui Saaremaal ja tõenäoliselt on väiksematel vee-ettevõtetel nüüdki Pärnu Vee masina kasutamise vastu huvi.
Pärnu Vee tootmisdirektor Lembitu Merdik meenutas, et ettevõtte hooldada on Pärnus 290 kilomeetrit torustikke, mis kokku pannes ulatuks Tallinnast Riiga. “Oleme linnal abiks olnud külmunud sademeveetruupide lahtisulatamisel, nüüd läheb sellega kiiremini,” lausus ta.
Pärnu abilinnapea Romek Kosenkranius rääkis, et Pärnu Vesi on soetanud üsna kalli, aga hea tööriista. “Usun, et linnakodanikel pole põhjust enam ummistusi karta,” ütles ta.
Vanad, natuke üle kümne aasta vanused survepesuautod kavatseb Pärnu Vesi maha müüa.