:format(webp)/nginx/o/2017/10/27/7258533t1hdfe0.jpg)
Keskerakond leppis tulevases Pärnu linnavalitsuses ühe abilinnapea kohaga, võimuläbirääkimisi pidaval kolmikliidul on positsioonid jagatud ja koalitsioonileping peaaegu valmis.
Nädala esimesel poolel ootasid valimisliit Pärnu Ühendab ning Isamaa ja Res Publica Liit (IRL) Keskerakonna otsust. Võimupositsioonide proportsioone vaadates olnuks Keskerakonnal õigus kahele abilinnapeale, kuid üks väljapakututest ei tekitanud partnerites usaldust. Erakonna esinumbri Kadri Simsoni ees seisis valik, kas lahkuda sirge seljaga ja lasta Reformierakond nende asemele või leppida ühe abilinnapeaga.
Simson valis koalitsiooni jäämise. See sobis nii valimisliidule kui IRLile, sest valimisliit võinuks Reformierakonna üheksa saadiku võimuliitu tulles kaotada linnapea ja IRL ühe abilinnapea koha.
Toimetuse andmetel on läbirääkijad kokku leppinud, et nende meerikandidaat on Romek Kosenkranius, volikogu esimehe kandidaat Andres Metsoja (IRL) ning abilinnapea kandidaadid Marko Šorin (Keskerakond), Rainer Aavik (valimisliit), Meelis Kukk ja Siim Suursild (mõlemad IRL). Nimede väljaütlemist on takistanud vaid see, et valimisliidu ja erakondade juhtorganid peavad oma kandidaadid kinnitama.
Kadri Simsoni ees seisis valik, kas lahkuda sirge seljaga ja lasta Reformierakond nende asemele või leppida ühe abilinnapeaga.
Šorini vastutusaladeks jääksid sotsiaalhoolekanne, haridus, kultuur ehk samad asjad, millega seni on tegelnud reformierakondlane Jane Mets. Aavik vastutaks planeerimise ja arengu, Kukk rahanduse ja teeniva linnavara ning Suursild majanduse ja mitteteeniva linnavara eest.
Koalitsioonileppe tekstis ei ole vaidlusi kulukamate lubaduste üle. Tasuta linnatranspordi asemel jääb leppesse tõenäoliselt lubadus muuta linna ja osavaldade elanike sõit odavamaks ning peale pensionäride saaksid kuni 19aastasedki sõita tasuta.
Õpilaste prii bussisõidu eest võitles grupp noori eesotsas Keskerakonna poliitiku Kätlin Joalaga juba seitse aastat tagasi. 35 Pärnu noort, kellest vaid neli–viis kuulus Keskerakonda, kogusid tasuta bussisõidu toetuseks üle 1000 allkirja.
Mõttega harjus tasapisi isegi Reformierakond ja nüüd viiakse see ellu.