Ainult üks küsimus

Riina Martinson
, toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Marina Bachmann.
Marina Bachmann. Foto: Erakogu

Eesti Energia uuele kliendiinfosüsteemile üleminek tõi kaasa pidevad tõrked, kui korraga üritas näitu edastada sadu inimesi ehk rohkem, kui programm teenindada suudab. Nii jäi paljudel klientidel 3. kuupäevaks oma elektriarvesti näit teatamata. Kuidas koostatakse arve neile, kes nüüd ei saanud näitu edastada, ja kas tõesti peavad kõik kliendid edaspidi iga kuu 3. päevaks oma näidu saatma?

Vastab Eesti Energia pressiesindaja Marina Bachmann:

“Enamik klientidest teatas kolmapäevaks meile oma näidu eri kanaleid pidi. Iseteeninduse kaudu on meile tulnud üle 100 000 näidu. Nii pühapäeval kui esmaspäeval võeti meie internetikeskkonna kaudu vastu mõlemal päeval ligi 35 000 näitu. Teisipäevaks prognoosisime niisama suurt näiduteatamise intensiivust.

Meie e-teeninduses oli pidevalt 600 klienti. Tipphetkedel kasutab meie süsteemi korraga umbes 900 klienti ja igas sekundis võtame vastu 1,5 näitu.

Ka kõik SMSi teel edastatud näidud on meile kohale jõudnud, isegi kui klient sai sõnumile vastuseks veateate. Palume klientidel veateadet ignoreerida.

Klientidel, kes ei saanud üleeile näitu teatada ega leia aega või võimalust näidu teatamiseks, soovitame mitte muretseda ja eelistada prognoosarvet.

Prognoosnäidu arvutab Eesti Energia kliendi varasemate perioodide tarbimise alusel, kusjuures arvestame sesoonsuse mõju, see tähendab, et kindlasti ei prognoosi me aprilli arvet talvekuude põhjal. Samuti arvestame seda, kas klient elab korteris, majas või on tegu suvilaga.

Prognoosarve on meie statistika alusel üsna täpne, reaalne tarbimine ja prognoos erinevad vaid mõnevõrra, kui koduste elektriseadmete hulk muutub märkimisväärselt või suureneb-kahaneb pereliikmete arv. Prognoosnäidu alusel koostatud arvete puhul toimub tasaarveldus järgmisel arveldusperioodil tegeliku näidu alusel.

Kui olete teatanud elektriarvesti näite harvem kui kord kuus, jääb see ka edaspidi nii. Klientidel, kellega on kokku lepitud igakuisest erinev näitude teatamise sagedus, näiteks kvartal, poolaasta või aasta, palub Eesti Energia näidu edastada hiljemalt uue arveldusperioodi 3. kuupäeval.”

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles