Euroraudtee ehitus jõuab kodutanumale

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Parnu kaubasadam
Parnu kaubasadam Foto: Ants Liigus

Rail Balticu ehitamine võib Pärnus kaasa tuua raskeveoste transpordikoormuse erakordse kasvu, kuna raudtee ehituse materjali maht küünib avalikustatud uuringu põhjal miljonitesse tonnidesse.

Suur osa ehitusmaterjalist tuleb riiki sisse vedada. Tõenäoliselt kujuneb üheks importmaterjali kaubaväravaks Pärnu sadam.

Rail Balticu Eestit läbiva raudtee ehitamiseks aastail 2020–2026 vajatakse ehitusvarade varustuskindluse uuringu põhjal 1 123 000 kuupmeetrit ehituskillustikku, mida Eestis ei toodeta. Kaaluliselt tähendab see 2,4 miljonit tonni tardkivikillustikku, mis moodustab ligikaudu neli–viis protsenti Soome või Rootsi aastasest tardkivikillustiku toodangust.

Tagasi üles