Euroraudtee ehitus jõuab kodutanumale

Parnu kaubasadama võimsus lubab siin vastuvõetavad kaubakogused kahekordistada, kui selle järele tekib vajadus.

FOTO: Ants Liigus

Rail Balticu ehitamine võib Pärnus kaasa tuua raskeveoste transpordikoormuse erakordse kasvu, kuna raudtee ehituse materjali maht küünib avalikustatud uuringu põhjal miljonitesse tonnidesse.

Tellijale

Suur osa ehitusmaterjalist tuleb riiki sisse vedada. Tõenäoliselt kujuneb üheks importmaterjali kaubaväravaks Pärnu sadam.

Rail Balticu Eestit läbiva raudtee ehitamiseks aastail 2020–2026 vajatakse ehitusvarade varustuskindluse uuringu põhjal 1 123 000 kuupmeetrit ehituskillustikku, mida Eestis ei toodeta. Kaaluliselt tähendab see 2,4 miljonit tonni tardkivikillustikku, mis moodustab ligikaudu neli–viis protsenti Soome või Rootsi aastasest tardkivikillustiku toodangust.

Tagasi üles