Pärnu linnavalitsus otsustas äsjasel istungil suunata linnavolikokku eelnõu kehtestada Rail Balticu Pärnu sõitjate raudteejaama detailplaneering. Seega on saavutatud 100protsendine kindlus, et peatus tuleb just Papiniitu, mitte kuskile mujale, ehkki varasemas infomüras on liikunud sellinegi jutt, et tegelikult tuleb raudteejaam linnast välja.
Juhtkiri: Pärnu uus värav
Praegu meenutab saabumine Papiniitu kui sattumist linna tagahoovi. Rongilt mahaastuja leiab end kuskil kaubanduskeskuste laadimisalade lähedusest.
Kui reisiraudteejaam muudab Papiniidu Pärnu uueks väravaks, mis saabki selle vastu olla. Seda enam, et sel suvel hakkas toimima suurem merevärav ja täitmist ootavad valimiseelsed lubadused muuta Pärnu maitsi sissesõidud kutsuvamaks.
Rail Balticu raudteejaama puhul omandavad suure tähenduse ühendused kesklinnaga.
Kui reisiraudteejaam muudab Papiniidu Pärnu uueks väravaks, mis saabki selle vastu olla.
Kas kiirtramm mööda jõeäärt või Suur-Jõe tänavat on taas mõttevälgatus? Igatahes pole idee, mida aastate eest hellitas ja populariseeris Mark Soosaar, kuhugi kadunud.
Mõistagi huvitab linlasi, mis Papiniidu piirkonna oodatavatest arengusuundadest tehakse Rail Balticu ehitusrahast, kus panevad õla alla eraettevõtjad ja milliseks kujuneb Pärnu linna panus.
Ilmselgelt võtab plaanide täpsustamine veel aega. Kõigepealt tahavad arendajad näha, et Rail Balticu ehitus läheb üldse käima. Siis saab kohapeal minna konkreetsemaks.
Suuri lootusi pannakse turistide arvu suurenemisele, ehkki lähiaastad võivad hoopiski ehmatada, kui seni Pärnus aega veetnud soomlased avastavad odavama – Läti – ning asuvad sinna ümber ja kulutavad raha seal. Kui teha muu hulgas panus turismi elavnemisele, peaks võtta olema mõni uuring, mis sellist arengut prognoosib.