Kadri Simson: Tasuta bussisõit ei puutu kuidagi metsa langetamisse

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Metsatöö on viimastel kuudel häiritud.
Metsatöö on viimastel kuudel häiritud. Foto: Urmas Luik

Valter Parve loodud konstruktsioon hiljutise Pärnu Postimehe veergudel sellest, kuidas tasuta ühistranspordi rakendumise kulude katteks tuleb Eestis maha võtta 5000 hektarit metsa, on arusaamatu ja reaalsuses seesugune seos muidugi puudub.

Metsa ei majandata teadu­pärast selleks, et kolmelapselise pere toetus tõsta 500 euroni kuus või ehitada välja Via Baltica maantee. Kui hakata kõiki riigieelarvest tehtavaid kulutusi langetatava metsana arvutama, oleks Eesti õige pea metsast lage. Õnneks need asjad nii ei käi.

Transpordisfääris on asi võrdlemisi selge. Peamine katteallikas, millega tagada nii ühistranspordile kuluv dotatsioon kui suur osa teede ehituse eelarvest, on ikkagi kütuseaktsiis ja sellest laekuv. Näiteks tänavune prognoos kütuseaktsiisi laekumise suhtes on ligikaudu 530 miljonit eurot ja 2018. aastal juba 580 miljonit. Eelmiste valitsuste otsuste tulemusena on kütuseaktsiisi laekumine küll lahti seotud kohustusest, et sellest 75 protsenti suunatakse otse teedesse tagasi, kuid riigieelarves kulub raha siiski ennekõike transpordi doteerimiseks ja teede ehituseks.

Tagasi üles