Skip to footer
Saada vihje

Kasutatud autod tuuakse endiselt enamasti Saksamaalt

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Igal autol on ostja. Kes see on ja millal ostab, sõltub vaid ühest faktorist ja see on hind.

Kasutatud neljarattalistega koormatud autorongid on meie teedel varasematest aastatest harvemad nähtused, aga autoturg toimib ega näita kuhtumise märke.

Pärnu automüügifirma Taunex juhataja Tauno Suluste väidab, et müük on eelmise aastaga võrreldes siiski grammikese langenud ja põhjuseks olevat, et just vanem rahvas enne euro tulekut ostma kiirustas.

Millises suunas on autoturu hinnad viimasel ajal liikunud?

Odavate sõidukite hinnad väga ei muutu, Saksa hind ja 600 eurot Eestisse transpordi eest seavad piiri ette. Kallimate autode hinnad on tõusnud. Kriisi ajal sai neid väga soodsalt kätte, nüüd tundub rahval ostujõudu enam olevat ja hinnal on ligi 30 protsenti juures.

Suuri vanade autodega koormatud veokeid meil eriti enam näha ei ole. Kas turg ikka toimib ja toidab?

Meie turg on peamiselt Pärnu maakond. Taunex on orienteerunud odavamale hinnaklassile, aga automüügi kõrval on meil toeks haagiste rent ja kummipost. Võrreldes kolme aasta taguse nutuse ajaga, on turg elavam, siis kõik kas seisis või tuli väga odavalt ära anda.

Nii palju on autoturul küll muutunud, et väikseid platse ja ühe-kahe auto kaupa toojaid on väheks jäänud.

Ega autoturg ole internetti kolimas?

Juba on nii, et 50 protsenti elust käib platsidel, teine pool internetis.

Kas Eestisse tuuakse kasutatud autosid endiselt peamiselt Saksamaalt? Miks?

Meiegi elu käib nii, et oleme nädala kodus, teise Saksamaal Essenis Euroopa ühel suuremal autoturul. Saksamaalt tuuakse autosid sellepärast, et seal on lai valik, seal pakutavate autode kered on üldjuhul heas seisus ja sealsete autode kohta saab internetist usutavat infot.

Kuidas mõjutas Eestis küsitavaid hindu Saksamaa otsus maksta oma kodanikele vana auto romulasse andmise eest 2000 eurot?

Näeme Saksamaal romulates tuhandeid selliseid autosid, mis oleks Eestis veel küll ja küll sõitnud. Sakslased teevad õigesti, et oma autoparki uuendavad ja tootjatele tööd pakuvad, aga meil tõstis see otsus muidugi vana auto hinda.

Kas Saksamaalt autosid tuues on ka oht, et Poolas kraam käest võetakse, türklaste käest tüssata saad, uppunud auto ostad?

Essen on uppunud autodest suhteliselt kaugel. Eks uppunud autost saa ju asja, aga kole kalliks läheb. Poolas on olukord paarikümne aasta tagusega paremaks läinud, aga mingi oht seal ja Leedus ikka eksisteerib. Olen kuulnud, et kedagi on nüüdki röövitud. Mis türklastesse puutub, siis 70 protsenti Saksamaa autoplatsidest on nende käes, ja tegutsevad muudki rahvad, aga meie püüame peamiselt eraisikute käest osta.

Eks selles äris juhtu aeg-ajalt ikka midagi. Mulle on autoturul kolm korda rahapakk provotseerivalt jalge ette visatud, viimati nägime, kuidas politsei helikopteritega turule kolme Itaaliast varastatud kallist autot tabama tuli.

Miks ei too te autosid Venemaalt, Soomest, Rootsist?

Venemaal on ees tollimaks. Rootsist oleme toonud paar uunikumi, paar seal sõitnud taksot. Soomest toomisel pole mingeid piiranguid, aga soomlased kaitsevad oma turgu, sinna viies tuleb kõva tolli maksta ja autod on seal kallid.

Millised on autode toomise ja müümise piirangud?

Euroopa Liidu sees väga ei teagi, et mingi uunikumi aastaarv piiriks ees oleks. Ameerika autode mootorisertifikaatide, tulede kuju ja värviga võib probleeme tulla.

Kas jutt, et nüüd ei liigu vanad autod Lõuna-Euroopast Baltikumi, vaid meilt lõunasse ja jõuavad lõpuks Aafrika mustade meeste juurde, on linnalegend?

Mitte päris. Kõige paremini lähevad Toyotad, mida Aafrika on täis. Nõutav on valge värv, soovitakse karavan-tüüpi või väikebusse.

Ma ei kujuta seda äri ega sealset hinda hästi ette, sest maa sinna on ju pikk, vahendajaid ja vedajaid mitu.

Kommentaarid

Märksõnad

Tagasi üles