Kauplejate must nimekiri venis erakordselt pikaks

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Hanna Turetski-Toomik tarbijakaitseametist leiab, et musta nimekirja sattunud ette­võtted pole suhtunud murega nende­ poole pöördunud inimestesse heatahtlikult.
Hanna Turetski-Toomik tarbijakaitseametist leiab, et musta nimekirja sattunud ette­võtted pole suhtunud murega nende­ poole pöördunud inimestesse heatahtlikult. Foto: Mihkel Maripuu / Postimees

Tarbijakaitseamet astub Eesti juubeliaastasse pea 100realise musta nimekirjaga, mis koondab kauplejaid, kes suhtuvad üleolevalt nende peale kaebuse esitanud ostjaisse.

Musta nimekirja kutsutakse ametlikult tarbijakaebuste komisjoni otsuseid eiranud ettevõtete loeteluks. Komisjoni poole pöörduvad inimesed juhul, kui nad pole kauba või teenusega tekkinud murele ise müüjaga suheldes leidnud rahuldavat lahendust. Selliseid muresid kogunes lõppenud aastal poole tuhande ringis ja ligemale 300 korral otsustas komisjon pärast arupidamist anda­ õiguse tarbijale. Aasta viimase päeva seisuga polnud aga umbes 100 inimest enda kasuks paberil tehtud otsusest hoolimata saanud oma murele reaalset lahendust, mis enamasti tähendab rahalist hüvitist.

“Otsuste mittetäitmine on 46 protsendi ligi,” tõdes tarbijakaitseameti tarbijapoliitika ja avalike suhete osakonna juhataja Hanna Turetski-Toomik. Kuna tarbijakaebuste komisjonil pole kohtuotsuse jõudu – tegemist on kohtueelse ja tasuta menetlusega –, ei saa ettevõtjaid muul moel otsuseid täitma sundida, kui avalikustades nende nimed ja konkreetsed juhtumid eelmainitud musta nimekirjana.

Tagasi üles