Tarbijakaitseamet astub Eesti juubeliaastasse pea 100realise musta nimekirjaga, mis koondab kauplejaid, kes suhtuvad üleolevalt nende peale kaebuse esitanud ostjaisse.
Kauplejate must nimekiri venis erakordselt pikaks
Musta nimekirja kutsutakse ametlikult tarbijakaebuste komisjoni otsuseid eiranud ettevõtete loeteluks. Komisjoni poole pöörduvad inimesed juhul, kui nad pole kauba või teenusega tekkinud murele ise müüjaga suheldes leidnud rahuldavat lahendust. Selliseid muresid kogunes lõppenud aastal poole tuhande ringis ja ligemale 300 korral otsustas komisjon pärast arupidamist anda õiguse tarbijale. Aasta viimase päeva seisuga polnud aga umbes 100 inimest enda kasuks paberil tehtud otsusest hoolimata saanud oma murele reaalset lahendust, mis enamasti tähendab rahalist hüvitist.
“Otsuste mittetäitmine on 46 protsendi ligi,” tõdes tarbijakaitseameti tarbijapoliitika ja avalike suhete osakonna juhataja Hanna Turetski-Toomik. Kuna tarbijakaebuste komisjonil pole kohtuotsuse jõudu – tegemist on kohtueelse ja tasuta menetlusega –, ei saa ettevõtjaid muul moel otsuseid täitma sundida, kui avalikustades nende nimed ja konkreetsed juhtumid eelmainitud musta nimekirjana.