Pärnu piirkonna ametlikud esindused müüsid eelmisel aastal 1645 uut sõidukit. Automarkidest oli müügitabeli tipus Volkswageni mudelivalik, sõiduautodest läksid enim kaubaks Škodad ja tarbesõidukeist Citroënid.
Üllatus? Neid autosid eelistasid pärnakad mullu
Pärnu 11 autosalongi, milles esindatud 27 marki, müüsid mullu 1358 sõiduautot ja 287 tarbesõidukit. Seda on 182 võrra rohkem kui 2016. aastal ja teeb aastaseks kasvuks 12,4 protsenti.
Automarkidest osutus ostjate lemmikuks Volkswagen, mille mudelivalikust läks mullu Pärnus kaubaks 225 masinat. Škodasid müüdi 210 ja Toyotasid 185.
Sõiduautodest eelistasid ostjad Škodasid (210), Volkswagenite (183) ja Toyotade (156) ees. Tarbesõidukite eelistatumad margid olid Citroën (47), Volkswagen (42) ja Opel (40).
Nagu viimastel aastatel tavaks osteti pigem väiksema keskklassi autosid ja maastureid, mis moodustasid Pärnu automüügist ligemale poole.
Kaubikute müügitabeli tippu jagasid Citroën Jumpy ja Opel Vivaro 25 sõidukiga. Kohe nende järel oli Toyota Hilux 24 masinaga.
Elektri- ja hübriidautode müügiedu üle Pärnus uhkustada ei saa. Siinset automüügistatistikat koostava Danel Karpenderi sõnutsi võeti eelmisel aastal tema mäletamist mööda suvepealinnas arvele vaid üks Renault Zoe.