Liikluskomisjon kaalus keskpiirete kasutamist maanteedel

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Tallinna-Pärnu-Ikla maanteel on keskpiire paigaldatud Nurme ja Sauga vahelisele vastremonditud teelõigule.
Tallinna-Pärnu-Ikla maanteel on keskpiire paigaldatud Nurme ja Sauga vahelisele vastremonditud teelõigule. Foto: Mailiis Ollino / Pärnu Postimees

Täna arutas valitsuse liikluskomisjon seoses hiljutiste ränkade õnnetustega mõnel maanteelõigul sõiduradade keskpiirete kasutamist.

Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi pressiesindaja teatas, et peale liiklusohutuse arutas liikluskomisjon muu hulgas veokite teekasutustasu rakendamist, maanteeinfokeskuse ülesannete üleandmist häirekeskusele ja teatud maanteelõikudel sõiduradade keskpiirete kasutamist.

Liikluskomisjoni istungil oli kesksel kohal olukord liikluses. Kui 2017. aasta paistis silma kõigi aegade madalaima liikluses hukkunute arvu poolest, siis 2018. aasta on alanud traagiliselt.

"Jaanuar on liiklusõnnetuste ja inimohvrite arvu poolest olnud sünge kuu, kuid loodetavasti olukord normaliseerub ja me suudame liiklusohutust suurendada. Möödunud aasta numbreid saab pigem pidada positiivseks, kuid rohkem tähelepanu tuleb pöörata ka raskete vigastustega lõppenud õnnetustele," ütles minister Kadri Simson pressiteate vahendusel.

Nii politsei kui maanteeameti esindajad tõdesid, et heitlikes ilmaoludes on raske nii autojuhil kui teehooldajal. Libedus võib tekkida minutitega ja ootamatult isegi juhul, kui teehooldaja on andnud endast parima. Hoolas juht võib samuti sattuda ohtlikku olukorda.

Läinud aasta oli läbi aegade ohvrivaeseim: liikluses hukkus 48 inimest. Eelmistel aastatel on see number jäänud 70–80 lähedale ja umbes 15 aastat tagasi küündis veel 200ni.

Tagasi üles