Maanteeameti selgitus teede hooldamise kohta sai palju vastukaja

Pärnu Postimees
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Teehooldusmasin. Foto on illustreeriv.
Teehooldusmasin. Foto on illustreeriv. Foto: Sander Ilvest / Postimees

Pärast neljapäeval möllanud järjekordset lumetormi olid paljud liiklejad pahased, et teed ja tänavad ei olnud nende arvates küllalt kiiresti hooldatud ehk lumised ja libedad. 

Ehkki Pärnumaal rasketes oludes liiklejatel märkimisväärseid õnnetusi ei juhtunud, toimus neid mujal Eestis üle 50. 

Jaanuaris sai Eestis liikluses surma kümme inimest – nii ohvrirohket aasta algust pole meil ammu olnud.

Nii neljapäeval kui teistegi viimase aja lumesadude järel on palju kriitikanooli lendu lastud riigiteede hoolduse eest vastutava maanteeameti aadressil. 

Avalikkuse kriitikale vastanud maanteeameti peadirektori asetäitja hoolde alal Tarmo Mõttus tõi välja, et liiklusõnnetusi ei põhjusta üldjuhul hooldamata teed. Selle nimel, et teedel oleks ohutu sõita, tehakse tema väitel tööd iga päev, iga tund ja iga minut.

Toome välja Mõttuse selgituse peale kommentaariumi kirjutatud arvamused:

Raivo Mätlik kirjutas:

„Nii halba teehooldust kui sel talvel ei mäletagi. Ja talve pole ju tegelikult olnudki. Lund hakatakse lükkama siis, kui sadu lõpeb. Selleks ajaks on lumi kinni sõidetud ja ohuolukord säilib ka pärast lumelükkamist. Aga mis siis,kui sajab kaks päeva jutti? Räägitakse vastavalt teeoludele valitud kiirusest. Enamik juhte valibki sellise kiiruse. Kõrvalteed, mis olid vihma tõttu täiesti lagunenud, on nüüd lumega veel hullemad. Ja kui nüüd see lumi ära sulab? Häirib see maanteeameti pidev enda õigustamine ja kiitmine. Kõik juhid sõidavad valesti aga nemad rabavad tööd teha. Mul on ettepanek: kaotame selle ameti ära ja lõpetame igasuguse teehoolde ja valime siis kõik vastavalt teeoludele sobiva kiiruse.”  

Kalle Viiding arvas:

„Nii ilus jutt, et hakka või uskuma ... Samal ajal juhid, kes sõidavad pidevalt pikemaid otsi, näevad päevast päeva seda, et maakonnapiiril (või siis teehooldepiirkonna piiril) muutuvad sõiduolud nagu öö ja päev. Üldjuhul ikka ja jälle samad piirkonnad. Seda kinnitab liiklusõnnetuste statistika. Nii et härrased maanteeametist, pingutage! Saab paremini, palju paremini!”

Eino Ojandu:

Maanteeametil on väga õige tähelepanek, liiklusõnnetusi ei põhjusta üldjuhul hooldamata teed, vaid halvasti hooldatud teed!"

Jaanus Betlem kirjutas:

„Andke neile andeks - nad ei tea, mis nad räägivad. (Parafraseerides piiblit.) Õnnetused on valede sõiduvõtete (vale kiirus, ohtlikud manöövrid, äkkpidurdused ja -kiirendused, ohutu pikivahe mittepidamine jms) ja kehvalt hooldatud või lausa hooldamata teede koosmõju. Mitme halva teguri koosmõju on alati tekitanud suuri õnnetusi.”

Aare Kangur kommenteeris: 

„Kes on öelnud, et maanteed on liikumiseks ~5 km/h? kui nii, siis pole seda maanteeametit üldse vajagi, sest sellisel kiirusel saab ka loomaradu läbida. Kah ilma avariideta.”

Aili Leppik arvas.

„Hooldamata on palju teid. Eriti kesklinnast väljas nii könniteed kui ka sõiduteed. Ja millal viimati aeti lahti linnapoolne jõeäärne lai kaldatee. Kord sai juba seal kolm nädalat tagasi käe rangluu murtud, kas nüüd pean ootama taas sellist olukorda, kus must jää on all ja lumi peal, sest lumekoristajad ei suvatse teed puhtaks ajada. Korra juhtusin nägema, kuidas valge väikebuss sõitis rajal,neli meest sees - üks tuli labidaga välja ja üle ühe pingiesised aeti lumest puhtaks, rääkimata pinkidest, kust samuti jäeti lumi ajamata. Ja sellist korralagedust on siin Pärnus päris palju.”

Lihtsalt Monika kommenteeris: 

„Teehooldus Viljandist, kuna nemad hanke võitjad. Väiksema hinna pakkuja saab töö endale. Sellest tingitud ka kehv kvaliteet. Nähes teede hooldamise olukorda Pärnu linnas (ei taha mõeldagi, mis maakonnas toimub), siis edaspidi peaks hanke väljakuulutamisel olema ka nõue "hanke võitja on vastutav kui hooldamata teede tõttu avarii toimub", siis ehk muutuks midagi. Elan Pärnus suht kesklinna lähedal ja mul ei ole õnnestunud selle talve jooksul sahka näha. Eile bussiga haiglasse sõites oli mul ausalt bussijuhist siiralt kahju. Oja tn polnud sahka näinud (kell 13.00), nad ei suuda isegi busside transiite lahti lükata. Kui on selline lõrakas või kiilasjää, siis ei aita sind kuidagi õige sõidukiirus (mõtlev inimene nagunii siis 100ga ei sõida), vaid korralikult hooldatud teed. Hästi hooldatud teid olen näinud igal pool mujal, ainult mitte Pärnus, kahjuks. Hangete puhul tuleks ka seadust muuta, ei saa ikka nii, et kõige madalam pakkumine võidab. Elu on näidanud, et vähese raha eest kvaliteeti ei saa. Kõige odavam pakkumine tuleks kohe ära unustada ja järgmiseid tuleks analüüsida selliselt, et: mida siis selle raha eest saab? Nõuded peaks olema sellised, et hommikul teatud kellaajaks peavad olema põhimaanteed + busside transiidid, suuremad tänavad juba lahti lükatud (Viljandi omad teevad vist mujal enne tööd ja siis, kui aega saavad, tulevad põikavad siitki läbi), no ja sahapark peaks ikka vähemalt Pärnumaal asuma. Ma ei taha mõeldagi, mis siis oleks saanud, kui oleks olnud selline talv, nagu oli 2010 ..."

Tagasi üles