Margo Märtsoo: Miks me püüame luua linna autodele? (4)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Pärnu peaks enam tähelepanu pöörama ja tingimusi looma autotranspordile alternatiivsete liikumisviiside tarvis.
Pärnu peaks enam tähelepanu pöörama ja tingimusi looma autotranspordile alternatiivsete liikumisviiside tarvis. Foto: Urmas Luik / Pärnu Postimees

Linnakodanik Sirje Nõmm alustab oma meelsuse avaldust Pärnu Postimehes (1.02) uue hoone rajamise vastu Tallinna maantee ja Jannseni tänava ristile lausega “Meie elamute juures valitseb parkimisprobleem: elanikel on autod, aga parkimiskohti ei jagu”. Minu meelest annab kirjutis suurepärase ülevaate sellest, kui autostunud on meie kuurort ja mõtlemine.

Suure tõenäosusega nõus­tuvad paljud – ehk ka Sirje Nõmm – minuga, et tänapäeva noored kipuvad olema laisad ja ülekaalulised. Ja autoga sõidetakse õhtul treeningsaaligi, mille pileti eest on suurt raha makstud. Kui mõelda veidi laiemalt, võiksime hoopis lapsed hommikul jalgsi kooliteele saata ja õhtul ise teha pikema jalutuskäigu, et saada täis arstide soovitatud päevane sammude arv, et tugevdada tervist, selmet piitsutada end spordisaalis ja selle eest maksta.

Me tajume autostumist oma argitoimetuste kõrval ja kirjutame sellest, et autod võtavad üha enam kvaliteetset elukeskkonda enda alla, aga pidurdamise asemel aitame sellele kaasa. Nõuame väiksemat kaubakeskust oma linnaosas – vähemate teenuste ja valikuga – ja suuremat asfaltplatsi autodele. Kas ei peaks olema vastupidi?

Märksõnad

Tagasi üles