Piirinaabrid üritavad kohtus topata sajandi ettevõtmist (6)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Tallinnast läbi Pärnu Lätti kulgev kiirraudtee Rail Baltic muudab märkimisväärselt meie maastikupilti.
Tallinnast läbi Pärnu Lätti kulgev kiirraudtee Rail Baltic muudab märkimisväärselt meie maastikupilti. Foto: Rbestonia.ee

Rail Baltic – seda sõnapaari teab Pärnumaal ilmselt mudilanegi, sest helesinise unistuse järgi tormavad kiirrongid selleks rajatud rööbasteel läbi Balti riikide nii, nagu Briti konsultatsioonifirma AECOM seda tasuvusuuringus selgitab. Aga elu ei ole mustvalge ja paber kannatab endiselt kõike. Nüüd on pead tõstnud MTÜ Läti­ Maa, Loodus, Rahvas ja kaevanud kohtusse raudteekoridori valiku. Lätita ei saa me läbi seekordki, sest eestlaste rööpad peavad Ikla kandis jooksma üle riigipiiri Ainaži poole.

Pärnust 70 kilomeetri kaugusel Salacgrīvas selgitas ühingu esindaja Ieva Dulevska, et nemad esindavad kohtus Vidzeme maakonda, see tähendab Salacgrīva, Limbaži ja Sēja piirkonna elanikke. Tõuke andsid Rail Balticu keskkonnamõjude hindamise avalikud arutelud, mille järel elanike ettepanekutega ei arvestatud. Nii otsustasidki nad pöörduda kohtusse kahe­ nõudega, et raudteekoridori asukohta muudetaks.

Üks kohtuprotsess puudutab Salacgrīvat, kus vaidlusaluseks on Natura 2000 looduskaitsevöönd oma harulduste ja kaunite liivaluidetega, millega teekoridori planeerijad ei arvestanud.

Märksõnad

Tagasi üles