Endel Mäemets: Miks reklaamida odavat alkoholi? (8)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Aktsioon "Maksud sõidavad Lätti" Mazsalacas.
Aktsioon "Maksud sõidavad Lätti" Mazsalacas. Foto: Urmas Luik

Silvia Paluoja artiklit lugedes jääb arusaamatuks, miks teha maakonnalehes reklaami Läti odavale alkoholile (“pooleliitrise õlle võid osta 59 sendiga”). Kas on veel keegi, kes seda ei tea? Kas mure on sellepärast, et kõik eestlased veel ei käigi viinarallil? Kas eestlased joovad veel vähe?

Jah, Lätis on alkohol odav. Aga hinnad hoitakse kunstlikult all. Kas siis poleks õigem artiklis kutsuda üles Lätti minemata jätma? Milles on ajakirjanduse ja ajakirjaniku vastutus, kui tehakse reklaami odavale alkoholile? Ma pole ainus, kes nii arvab.

Marika Käbin kirjutas: “Me kõik soovime osta soodsalt. Aga sellised massilised Lätis viina järel­ käimised ei ole enam normaalsed. Neid poleks tekkinud meedia kaasabita. Siin võidakse kui palju tahes rääkida protestist teistegi aktsiisitõusude vastu, aga tegija on ikkagi viin ja õlu.” Arusaadav, et viinaralli promost on huvitatud alkoholi tootjad, müüjad ja opositsioon. Aga miks meedia?

Tagasi üles