Õige mees roolis

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy

Sõitsin 11. mail Tartust kell 17.30 väljunud GoBusi Pärnu bussiga Viljandisse. Me ei olnud kuigi kaugele jõudnud, kui käis korralik pauk ja sõiduk hakkas vibama: kumm oli katki läinud.

Juht tüüris bussi kindlal käel teeserva ja rahustas sõitjaid. Edasi logistasime kümnekilomeetrise tunnikiirusega Puhja, sest kitsa maantee peal ei saanud rehvivahetust ette võtta.

Kogu aeg oli juht väga sõbralik, julgustav ja palus sõitjatelt mitu korda vabandust, kuigi kõige suuremaid ebameeldivusi valmistas õnnetus just talle. Lõpuks oli tunne, et ei juhtunudki midagi, ja tunni ringis kestnud sundpeatuski ei tundunud kuigi pikk.

Kui me lõpuks taas liikuma saime, järgis roolis istuv mees vahejuhtumile vaatamata kõiki liiklusmärke, kaasa arvatud neid, mis kiirust piirasid.

Üks pisiasi meenub veel. Ühissõidukis ei ole viisakas mobiiltelefoniga lobiseda, aga mulle tuli sõidu ajal töökõne ja jutt oli vaja ära rääkida. Juht keeras selleks ajaks niigi üsna vaikselt mänginud raadio kinni.

Juhi üliprofessionaalne käitumine jäi seda omamoodi äpardunud sõitu hoopis rohkem meenutama kui vana bussi purunenud rehv. Pileti peal oli kirjas ka rooli keeranud mehe nimi — Hans Reepalu.

Märksõnad

Tagasi üles