Aprillikuine Pärnumaa tutvustamine Berliini Eesti majas on hästi ajastatud reklaamikampaania. Paljud sakslased teevad sel ajal veel suveplaane ja võrreldes paljude muude riikidega asub Eesti Saksamaale õige lähedal ja väärib avastamist. Niisama tähtis on seegi, et Eestis on turvaline.
Juhtkiri: Pärnumaa Berliinis
Kui sõita Eestisse maitsi, ongi esimene tutvuse tegemine Pärnumaaga. Paljud huvilised – ja mitte ainult Saksamaalt – on lubanud teistki korda tagasi tulla, et siis ekstra võtta ette sõit Kihnu. Ajad võivad küll muutunud olla, info paremini liikuda, aga sageli tuleb omapärase Kihnu saare olemasolu võõramaalasele täieliku üllatusena.
Aastate kogemused on näidanud, et üks paremini mõjuvaid viise ongi flaieritega endast teada andmine, mida Pärnu ja Kihnu puhul on Saksamaal mitmel pool tehtud. Meie Saksamaa kaasautori Aino Sieberti sõnutsi on sakslased altid kontakte sõlmima, ent meiegi huvi peab olema aktiivne ehk suhtevõrseid tasub hoolega kasta. 2014. aastal näiteks oli Eesti Berliini põllumajandus- ja toidumessi Grüne Woche partnerriik ja Pärnumaagi tootjad olid esindatud.
Siebert aitas toona luua ärikontakte, kuid kolm kuud hiljem uurides, kuidas asjad on edenenud, sai üllatuseks teada, et ei kuidagi – meie inimesed jätsid suhted soiku. Ju siis ei olnud õiget kaubategemise isu ega viitsitud jännata. Kui tahame sakslastega kaupa teha ja äri ajada, müüa Eesti mahetooteid, tuleb selle nimel pingutada.
Pärnumaa peaks Saksamaale olema pigem lähedane kui kauge.
Seega, kui Pärnumaa ettevõtted on nüüd aprillikampaaniaks saatnud Berliini Eesti majja oma tooteid, siis loodetavasti ikka selle tagamõttega, et sõlmida kasulikke kaubandussidemeid.
Ülearune pole sakslastele meenutada, et meil on kõvasti ühist ajalugu, kultuuri ja arhitektuuri. Pärnumaa peaks Saksamaale olema pigem lähedane kui kauge.