Galerii: algas üheksas Türi-Tori kiirlaskumine

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Täna algas üheksas Türi—Tori aerutamise kiirlaskumine, kuhu sel aastal on registreerunud rekordarv osalejaid.

Üle 400 osavõtjaga kiirlaskumine algas hommikul Türi-Allikul ja lõpeb Tori alevikus.

Korraldaja Koit Raud ütles, et veeseis on kõrgem kui eelmisel aastal. "Neile, kellele sobib mänguline vesi ja sõit rohkem, peaks praegune jõgi ka rohkem meeldima," lausus ta.
 

See on Rauale üheksas kord kiirlaskumist korraldada. Praegune distantsivalik lähtub tema sõnutsi sellest, et kasutusel on Pärnu jõe kõige huvitavam osa. "Paljud jõuavad isegi nüüd finišisse viimase valgega. Kui paat öösel pimedas kärestiku peal ümber läheb, tekivad tõsised turvalisuse probleemid. Sõitjarivi tagaotsas olijad on üldjuhul väiksemate kogemustega," põhjendas Raud, miks seni pole distantsi pikendatud.

Korraldajad on raja läbi sõitnud ja püüdnud jõge sinna langenud puudest puhastada. "Mõni oli selline, et käsivahenditega jagu ei saanudki. Kärpisime vaid latva. Selliseid puid on näiteks kahel pool Koidula silda. Sinna lähevad hoiatused üles," märkis Raud.

Maratonile panid end kirja ka Pärnu Postimehe reporterid Meelis Kalme ja Märt Pilme.

Võistlusel osalemise eesmärk on saada katsetamise teel teada, kui raske on kogemuseta sõitjal läbida üks Eesti ekstreemsemaid veematku: kumbki ajakirjanik ei oska süstaga sõita.

Retke äärmuslikud olukorrad ja ümberminekud võetakse videole, et neid lugejatega jagada. Ülevaadet sõidust saab lugeda ka paberlehest.

 

Türi-Tori kiirlaskumise kaart.
Türi-Tori kiirlaskumise kaart. Foto: Pärnu Postimees

Sõitjatel on valida on 78 ja 47 pikkuse distantsi vahel, millest pikema läbimise kontrollaeg on 15 tundi.

78kilomeetrisel distantsil on viis ja 47kilomeetrisel kolm kontrollpunkti vaheaegade fikseerimisega. Pika distantsi sõitjaid toitlustatakse 31. kilomeetril.
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles