Kilingi-Nõmmele rajatav alajaam ühendab Eesti Mandri-Euroopa sagedusalaga

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Alajaam. Foto on illustreeriv.
Alajaam. Foto on illustreeriv. Foto: Eero Vabamägi

Elering AS sõlmis täna Merko Infra ASiga 3,1 miljoni euro suuruse lepingu Kilingi-Nõmme alajaama ehitamiseks.

Järgmise aasta lõpuks valmivasse Kilingi-Nõmme 330kilovoldisesse alajaama ehitatakse kahe sektsiooniga jaotusseade, kuhu ühendatakse kolm õhuliini, mis suunduvad Tartusse, Sinti ja Riiga. Alajaama releekaitse, juhtimis- ja abipingesüsteemide tarbeks ehitatakse juhtimishoone.

Kilingi-Nõmmele rajatav alajaam on suure tähtsusega põhja-lõunasuunaliste energiaühenduste tugevdamisel ja Balti riikide integreerimisel Euroopa energiasüsteemi.

"Teatavasti ehitatakse Eesti-Läti kolmandat elektriühendust ja Kilingi-Nõmme alajaam selle osana on kõige olulisem Eestis tehtav investeering Balti riikide elektrisüsteemi ühendamiseks Mandri-Euroopa sagedusalaga. Lähematel aastatel on kavas renoveerida kaks Valga kaudu Lätti suunduvat transiitliini, millest üks läbib just renoveeritavat Tsirguliina alajaama," ütles Eleringi kommunikatsioonijuht Ain Köster.

Kilingi-Nõmme alajaama ehitustöödest 65 protsenti finantseerib Euroopa Liit, ülejäänud osa rahastus tuleb ülekandevõimsuste oksjonitulust. Uue alajaama ehitus ei suurenda ülekandeteenuse tariifi ehk elektritarbijate elektriarveid.

Tagasi üles