Kuninga kool jagab väliskülalistele kogemusi

Sel nädalal viibivad Pärnu Kuninga tänava põhikoolis külalised Hispaaniast, Itaaliast, Hollandist ja Saksamaalt.

Välisõpetajad on siin Erasmus+ projekti "Four Cs for the 21st Century – Curiosity, Cooperation, Communication and Creativity" raames. Projekt keskendub õpilaste eluks vajalike oskuste nagu koostöö ja suhtluse õpetamisele.

Projektipartnereid huvitab peale Eesti PISA testi kõrgete tulemuste tagamaade projekti temaatikaga seotu: kuidas korraldatakse Eestis karjääriõpet ning valmistatakse õpilasi ette edasiõppimiseks ja sisenemiseks tööturule, kuidas arendatakse õpilaste suhtlus- ja koostööoskusi ning loomingulisust.

Külalised osalesid tundides, käisid kunstide majas, kus tutvusid mitmekülgse loometegevuse võimalustega. Väisati Rajaleidja keskust, kust saadi hea ülevaade Eesti haridussüsteemist ja karjäärinõustamise ning muude tugisüsteemide kõrgest tasemest riigis. 

Osaleti veel mitmes mitteformaalses tegevuses, näiteks Pärnu muuseumi gurmaanide giidituuril, kus peale ajalooteadmiste sai maitsta kohalikke ajastutruid suupisteid, alustades metssealihast ja lõpetades rosoljega. Koolis anti neile eesti keele tundi ning korraldati käsitöö- ja rahvatantsutöötuba, mis projektikülalistele väga meeldisid.

Külalistele avaldas kõige suuremat muljet eestlaste patriotism ning rahvakultuuri- ja pärimuse süstemaatiline õpetamine koolis. Samuti tõstsid nad esile koolimaja ja kogu linna puhtust, eesti õpilaste ja õpetajate head inglise keele oskust ning rahulikku, kuid keskendunud atmosfääri koolitundides.

Projektipartnerid leidsid üksmeelselt, et projektis osalevatel koolidel on Kuninga koolilt palju õppida loomingulisuse, suhtlus- ja koostööoskuste ning karjääriõppe õpetamisel. Külalisi hämmastas individuaalne lähenemine igale õpilasele ja kooli missiooni – iga õpilase tugevuste väljaselgitamine ja arendamine – elluviimine koolitöös.

Järgmine projektilähetus toimub sügisel Hispaania partnerkoolis Madridis, kus keskendutakse mitmekeelse õppe tutvustamisele. 

Tagasi üles