Kadri Simson: Tasuta ühistransport tuleb, kui omavalitsused seda soovivad

  • Riik on eraldanud raha, millega vabastada maaliinid piletist.
  • Sõltub kohalikest juh­tidest, kas riigi pakutavat raha soovitakse kasutada.
  • On kolm võimalust: tasuta sõidu kehtestamine, soodsam sõit või samad hinnad.
  • Needki keskused, mis otsustavad jätkata seniste­ hindadega, võidavad.

Majandus- ja taristuminister Kadri Simson selgitab, et tasuta ühistranspordi osas on praegu pall kohalike juhtide väravas.

FOTO: Eero Vabamägi / Postimees

Pensionär Urmas Hännile püüdis eilses Pärnu Postimehes luua eks­likku kuvandit, justkui oleksin majandusministrina andnud inimestele katteta lubadusi ühistranspordisüsteemi arendamise ja piletist vabastamise suhtes. Selle “fakti” tõestamiseks kasutas Hännile hiljutist tsitaati, milles oli välja toodud, et tasuta ühistranspordi rakendumine ja lõplik otsus jääb kohaliku ühistranspordikeskuse langetada. See väide vastab küll tõele, kuid tervikliku konteksti mõistmiseks tuleb vaadata kogu­ informatsiooni.

Tegelikkus on selline, et riik on kõikidele maakondadele ja neis ühistransporti kureerivatele ühistranspordikeskusetele taganud raha sellises mahus, mis katab nende möödunud aasta dotatsiooni ja piletitulu kogusumma. Selle raha eest saab vabastada maaliinid piletist. Konkreetselt Pärnumaa ühistranspordikeskuse maaliinide ülalpidamise kogukulu oli möödunud aastal ligi­kaudu 6,5 miljonit ja tänavu prognoositakse selleks summaks 6,7 miljonit eurot.

Nüüd sõltub kohalikest juh­tidest, kas riigi pakutavat raha soovitakse kasutada.

Tagasi üles