Ühistranspordikeskus läheb ühtse piletisüsteemiga edasi

Pärnu Ühistranspordikeskuse juhataja Andrus Kärpuk.

FOTO: Ants Liigus

Eile võttis Pärnu ühistranspordikeskus (PÜTK) üldkoosolekul vastu otsuse minna edasi plaaniga sätestada õpilastele, pensionäridele ja muudele soodustustega sotsiaalsetele gruppidele tasuta bussisõit ja seada sisse maakonnaülene tunnipilet, millega täiskasvanud saaksid ümberistumise korral sõita kauem kui tund aega.

“Üksmeelselt otsustati, et me ikkagi esitame maanteeametile taotluse kehtestada ühtne piletisüsteem. Kas amet on sellega nõus, on iseküsimus, sest maanteeameti eelmine kiri nägi ju ette, et kui me tahame teha tasuta sõidust erinevat süsteemi, peavad kohalikud omavalitsused maksma riigiliinide eest väga suuri summasid,” rääkis PÜTKi juhataja Andres Kärpuk.

“Loomulikult taotleme seda, et omavalitsused ei peaks maksma toetust riigiliinidele, kuna tegelikult on tasuta sõidu jaoks raha antud ja meie pigem tahaksime seda vähem kasutada. Maksta peale, et riigi raha vähem kasutada, ei ole õige,” selgitas PÜTKi juht.

Järgmisel nädalal selgub Kärpuki sõnutsi maanteeameti seisukoht. “Võimalik, et tuleb kohtuda ameti peadirektoriga ja arutada neid asju, aga omavalitsuste üksmeelne soov oli, et tuleks ühtne linna- ja maakonnaliinide süsteem. Kui tuleb tagasilöök, et ei saa seda rakendada, kutsume kokku erakorralise üldkoosoleku,” lõpetas ta.

PÜTKi taotletav maakonnaülene piletisüsteem:

1. Pensionäridel ja õpilastel on nii linna kui maakonnaliinidel tasuta sõidusüsteem. Samuti sotsiaalsetel gruppidel, kellele on siiani kehtinud sõidusoodustused -  osalise või täieliku töövõimetusega isikud, paljulapselised pered ja teised.


2. Täiskasvanule töövõimelisele isikule kehtiks sümboolse 1 eurose hinnaga tunnipilet, millega saaks ümber istuda linna- ja maaliinide vahel ja pilet kehtiks ka peale tunni möödumist. Tunni aja pilet võimaldab inimesel, kes jõuab 59ndal minutil ümber istuda teisele bussile, jõuda oma sihtkohta.


3. 30 päeva pilet täiskasvanule töövõimelisele isikule hinnaga 10 eurot, mis võimaldab sõitu nii linna- kui maaliinidel.

Tagasi üles